Zgodbarjenje: Medgeneracijska pot poklicev

26.8.2021 | 10:30

 Zgodbarjenje: Medgeneracijska pot poklicev
Kemik

Kemik

Robotika

Robotika

 Zgodbarjenje: Medgeneracijska pot poklicev

Ob koncu junija smo pričeli izvajati projekt z naslovom Zgodbarjenje: medgeneracijska pot poklicev. Ukvarjali smo se z vprašanjem, kaj lahko otroci in starejši naučijo drug drugega. Starejše generacije imajo desetletja izkušenj na poklicnem področju, ki so jih s pomočjo študijskega krožka delili z mlajšimi. Na srečanjih so jim podelili praktične nasvete in življenjske lekcije (za poklicno pot). To pomeni, da so pomagali mlajšim raziskovati lastne talente, interese in potenciale, kar jim bo v pomoč pri odločitvi za izobraževalno in karierno pot.

S prvo delavnico Medgeneracijska slikarska delavnica smo začeli junija. Polno skupino otrok, staršev in starih staršev je spremljala maskota Poklicko Čarli. Najprej smo predstavili krožek in načrtovane delavnice, nato pa smo v prostoru poiskali različne didaktične igre. Tema srečanja so bili poklici nekoč in danes. Pričeli smo z zahtevnim opravilom – slikanjem na platno. Slikarki, udeleženki programa, smo prosili za pomoč. Potrpežljivost in natančnost sta bili poplačani. Nastala so namreč nepozabna dela – slike različnih poklicev. Prikazujejo tiste, ki jih opravljajo starši in stari starši, ter poklicne želje otrok. Dela bodo predstavljena na zaključni razstavi septembra meseca v sklopu Parade učenja 2021.

Obiskala sta nas tudi dva policista s PP Novo mesto. Udeležencem sta pojasnila, kaj delajo policisti, in jim svetovala, kako naj ravnajo, da bodo varni v prometu. Odgovarjala sta na različna vprašanja udeležencev in pokazala opremo, ki jo policisti uporabljajo pri svojem delu.

Odnosi med ljudmi različnih generacij pomenijo, da se informacije delijo v obe smeri, zato so se tudi starejši naučili česa novega. Na delavnici, ki je potekala v mesecu juliju, se je predstavil programer, ki obvlada nove tehnologije. Otroci so na delavnici predstavili poklice, ki so zanimivi danes, in hkrati staršem/starim staršem pomagali s tehnologijo. Seznanili so se z robotiko KUBO. Učili smo se osnovnega programiranja. Probleme smo reševali timsko. Na zemljevidih smo določili poti, po katerih so robotki potovali. Na koncu je vsako omizje predstavilo hudomušno zgodbo o potovanju, s čimer smo na več ravneh spodbujali ustvarjalnost.

Spoznali smo še dva poklica: kemika in gasilca. Delo obeh je zelo raznoliko, kar smo lahko opazili tudi na delavnicah. Starši, stari starši in otroci so se z njima pogovorili tudi o posebnih delovnih razmerah pri opravljanju teh dveh poklicev.

Kreativne delavnice spodbujajo našo domišljijo. Tako je bilo tudi na predzadnji delavnici, kjer smo ustvarili barvite nahrbtnike in poklicne badge (priponke). Narisali so različne poklice, ko so policist, avtomehanik, veterinar idr.

Vsa dogajanja smo shranili v video posnetke.

Ker pa je naslov študijskega krožka Zgodbarjenje, je prav, da se študijski krožek primerno zaključi. Letos smo se odločili, da bomo na podlagi izvedenih delavnic in poklicev, ki smo jih spoznali, spisali otroško pravljico, ki bo vključevala zgodbo maskote Poklickota Čarlija in izdelke udeležencev.

Ana Marija Blažič (ana.marija.blazic@ric-nm.si), mentorica študijskega krožka, RIC Novo mesto

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava