DL: Dobri delodajalci - Naj ne raste le podjetje, ampak tudi ljudje
29.11.2023 | 14:40
O vlogi zaupanja pri izboljšanju odnosov na delovnem mestu – V podjetjih imajo pogosto težave s pomanjkljivo in iskreno komunikacijo, nedoslednim vodenjem, pomanjkanjem odgovornosti, fluktuacijo zaposlenih … – Zaupanje spodbuja močne odnose, krepi timsko delo in promovira pozitivno delovno kulturo
Zaupanje je temelj uspešne delovne ekipe. Spodbuja močne odnose, krepi timsko delo in promovira pozitivno delovno kulturo, poudarja dr. Marijeta Kobetič, akreditirana coachinja za vodje in certificirana transakcijska analitičarka svetovalka. V ponedeljek je na dogodku z naslovom Dobri delodajalci predstavnikom dolenjskih in posavskih podjetij skupaj z Lukom Pregljem, ustanoviteljem podjetja za organizacijsko diagnostiko Quantifly, in Boškom Praštalom, strokovnjakom za mreženje in lastnikom znamke Superbrands Slovenia, predstavila vlogo zaupanja pri doseganju uspeha podjetja in nekaj uporabnih strategij za vzpostavitev zaupanja v delovnem okolju.
»Kot coachinja delam z vodji in njihovimi ekipami in pogosto zaznavam, da imajo težave s pomanjkljivo in iskreno komunikacijo, nedoslednim vodenjem, pomanjkanjem odgovornosti, fluktuacijo zaposlenih, zadrževanjem informacij, nerazrešenimi konflikti, mikromenedžiranjem, pomanjkljivo vključenostjo zaposlenih v delovne procese … Vzrokov za takšne težave je lahko veliko, a pogost je ta, da vodstvo premalo vlaga v utrjevanje zaupanja. Izkaže se, da takšna podjetja nasploh premalo vlagajo v rast in razvoj zaposlenih,« je ocenila Kobetič, ki se je na podlagi teh opažanj odločila, da tudi v regiji, ki ima zelo razvito gospodarstvo, ponudi brezplačen dogodek. Ta je potekal v Razvojnem centru Novo mesto, kjer so podjetja imela priložnost spoznati, kako pomembno je skrbeti za zaupanje.
Udeležencem so tako predstavili vire, orodja in organizacije, ki jim lahko dodatno pomagajo krepiti zaupanje, zagotoviti dostop do strokovnjakov, ki lahko delijo svoje znanje in izkušnje, ter omogočiti priložnost za mreženje, kjer se lahko povezujejo. »Mogoče najpomembnejši namen pa je, da jih spodbudimo, da začnejo delati za zaupanje v svojih organizacijah. Skrb za osebnostno rast podjetja ni sramotna in ne kaže na neko disfunkcijo, ampak kaže, da je vodstvu mar za zaposlene in da želi, da ne raste samo podjetje, ampak tudi ljudje,« je poudarila.
TRIKOTNIK ZAUPANJA
Luka Pregelj se je v predavanju z naslovom Zgradimo trikotnik zaupanja osredotočil na štiri ključne prvine uspešnega vodenja organizacije. Prva je vizija in misija, pri čemer je poudarek na navdihujočem poslanstvu, ki osmišlja vloženo delo in je zato najpomembnejši motivacijski dejavnik za zaposlene. »Vsaka organizacija je skupina ljudi, ki so se zbrali z namenom, da skupaj nekaj ustvarijo. Misija odgovarja na vprašanje, zakaj organizacija obstaja, vizija pa, kako uresničuje to svojo misijo. Svetujem oblikovanje kratke in jasne misije ter vizije, ki jo zlahka razume vsak zaposleni,« je poudaril.
Pot do uresničitve vizije je učinkovita strategija, ki, kot pravi, zahteva sistematičen pristop in vključevanje zaposlenih v njeno oblikovanje. Pri tem so v ospredju vrednote organizacije, ki pomenijo vodila za sprejemanje odločitev in so učinkovite le, če se uporabljajo v praksi. »Te vrednote prepogosto določajo kot marketinška gesla, ne da bi razmislili, ali služijo poslanstvu organizacije in ali jih ta kot ekipa dejansko sprejema in živi. Da bi jih oblikovali, mora podjetje naprej analizirati stanje, torej kakšne so ‘žive’ vrednote, kaj jih motivira kot ekipo, kaj je značilno za njihovo kulturo. Nato opredeli, ali so te vrednote v skladu z vizijo in ali je podjetje lahko s takimi vrednotami uspešno. Na podlagi tega pa določi, kaj bi morale biti vrednote, in na koncu še, kako bi lahko te vrednote prenesli v prakso ter preverjali njihovo izvajanje,« je opisal štiristopenjski proces oblikovanja vrednot in poudaril, da so jasna pričakovanja in komunikacija med vodstvom in zaposlenimi ključni za medsebojno zaupanje.
ZAUPANJE V MREŽENJU
Da je zaupanje srčika vsakega odnosa, je poudaril tudi Boško Praštalo. »Brez zaupanja ostanejo naši poslovni stiki zgolj površinski in brez prave vrednosti. A zakaj je zaupanje v mreženju tako ključno? Začne se z našo človeško naravo. V osnovi si želimo sodelovati z ljudmi, ki jim lahko zaupamo. V poslovnem svetu to zaupanje pomeni verjeti, da bo druga oseba izpolnila svoje obljube, delovala etično in bila iskrena v svojih namenih. Ko zaupamo, delamo hitreje, smo bolj inovativni in tvegamo več, saj vemo, da nas naša mreža podpira,« je povedal.
Če želimo v mreženju resnično uspeti, moramo torej skrbeti za zaupanje. »To pomeni, da smo dosledni, pošteni in transparentni v svojih interakcijah. Pomeni tudi, da zares poslušamo druge, razumemo njihove potrebe, jih vrednotimo kot osebe, in ne zgolj kot poslovne priložnosti. V svetu hitrih povezav in digitalnega mreženja je zaupanje tisto, ki daje globino našim povezavam. Je most med površinskimi interakcijami in pravimi, trajnimi odnosi,« je še poudaril.
Članek je bil objavljen v septembrski tiskani številki Dolenjskega lista
M. Ž.
16-urni post povzroči v telesu prave čud...
Jožko: AUTOFAGIJA (regeneracija organizma) -...
DL: Na ortopedskem oddelku: ''Šele ko...
Marija: Ja res je tako, ko obležiš nemočen in...
Po sledi novih teorij zarote: Ali cepiva...
Jožko: Vsako cepivo mora imeti navodila za...
FOTO: Pohod v Dražgoše po pomemben nauk
Ivan Janez: Okupator ni imel "podpore med...
Prijatelji: Na Trumpovo inavguracijo dva...
Ivan Janez: Kako to, da med povabljenimi ni...
Bernarda Žarn med smučanjem rada uživa
sob, 8.2.2025
Vrtičkanje: Čas je za delo v sadovnjaku; februarska opravila
pet, 7.2.2025
DL: V tujini ni vse zlato, kar se sveti
ned, 9.2.2025
Edini Plečnikov spomenik v NM propada - občina, kaj čakaš?
sob, 8.2.2025
Temnopolte Slovenke osupnile v Afriki
ned, 9.2.2025