DL: Železni most - Ograja razburja Brežičane

27.9.2024 | 14:00

Občina: Ograja je potrebna zaradi varnosti kolesarjev na državni kolesarski poti – Do zdaj brez nesreč na železnem mostu

Dvojni železni most čez Savo in Krko iz leta 1906 je ena najpomembnejših znamenitosti mesta Brežice in tehnični spomenik, na katerega so Brežičani še kako ponosni. Zato jih je toliko bolj zmotila nedavna postavitev žične ograje po celotni dolžini 524 metrov dolgega mostu. O tem so se razpisali predvsem na družbenih omrežjih.

Žična ograja na mostu naj bi bila potrebna zaradi varnosti kolesarjev. (Foto: D. S.)

Žična ograja na mostu naj bi bila potrebna zaradi varnosti kolesarjev. (Foto: D. S.)

Oglasilo se je tudi Društvo za oživitev mesta Brežice, ki se sprašuje, na kakšni osnovi je prišlo do vizualno povsem neprimernega posega v tehnični spomenik in simbol mesta. »Zaščitna žična mreža, ki je bila uporabljena, sicer služi predvsem v kmetijske namene in še tam za kratkotrajno uporabo, saj je pletivo lahko uničljivo, kar se na brežiškem mostu na nekaterih mestih že vidi,« so zapisali v društvu.

Kot so pojasnili na Občini Brežice, so v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo, Direkcijo RS za infrastrukturo ter z uspešno kandidaturo na evropska sredstva v letu 2023 zgradili kolesarsko povezavo med Brežicami in Krško vasjo oziroma Brežicami in Čatežem ob Savi, ki omogoča varno kolesarjenje na sicer zahtevnem cestnem odseku. Hkrati je bil obnovljen tudi cestni odsek regionalne ceste med Čatežem ob Savi in Krško vasjo. Omenjena kolesarska povezava se šteje za državno kolesarsko povezavo, prav tako je del posavsko-dolenjskega projekta Sava – Krka bike.

»Ker je občina želela, da je obstoječa kolesarska povezava tudi uradno del državnih kolesarskih povezav, je morala zadostiti tudi pogoju varovalne ograje skladno s predpisi. Postavitev mreže na železnem mostu je izvedena na podlagi poročila o preverjanju prometne varnosti presojevalca za varnost (Projektivni atelje – NG, d. o. o.), za poseg pa je občina pridobila tudi kulturnovarstvene pogoje Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, saj ima most, ki je simbol mesta in občine, status kulturnega spomenika lokalnega pomena,« pravijo na občini in dodajajo, da mreža, ki predstavlja minimalen poseg na mostu, sicer ne posega v samo ograjo mostu in jo je mogoče odstraniti. Vrednost varovalne ograje je nekaj manj kot 40.000 evrov.

Kot so še pojasnili, je bilo za zagotavljanje varnosti na omenjeni kolesarski povezavi treba preprečiti tudi možnost plezanja po ograji železnega mostu ali padca v globino, saj so prečke na ograji postavljene vodoravno in imajo velik razmik. V načrtu je še nadvišanje obstoječe palične ograje na mostu na višino 120 cm, ki je tudi predpisana višina ograj za pešce na premostitvenih objektih. Nadvišanje naj bi izvedli še ta mesec. »Ob obnovi objektov, ki imajo status kulturnega oz. tehničnega spomenika, je prednostna naloga ob ohranitvi tega tudi zagotovitev varnosti, ti pogoji pa so zakonsko predpisani in se s časom tudi spreminjajo,« so še sporočili z občine.

Na železnem mostu sicer policija do zdaj ni obravnavala prometnih nesreč ali dogodkov, ki bi negativno vplivali na varnost na tem območju, so povedali na Policijski upravi Novo mesto.

Članek je bil objavljen v avgustovski tiskani številki Dolenjskega lista

D. Stanković

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava