DL: Neprijetna potovalna izkušnja - V sobi umazanija in ščurki ...
30.10.2024 | 14:30
Kako lepo je še kasneje gledati fotografije z morja, hribov ali iz tujih krajev in se spominjati lepih počitniških doživetij! Luka Ravbar iz okolice Novega mesta pa fotografije z lanskih jesenskih počitnic v Egiptu še danes opazuje z razočaranjem in jezo, saj je bilo na dopustovanju, ki sta si ga z dekletom s težko privarčevanim denarjem privoščila prek agencije Palma, marsikaj narobe in po skoraj letu dni truda in prizadevanj ne moreta priti do kake odškodnine.
Velika Sfinga v Gizi, zadaj piramida – znamenitosti, ki v Egipt privabijo mnoge turiste, tudi Luko in njegovo dekle. (Foto: FB)
Zato sta se odločila izkušnjo deliti z javnostjo. »Da opozoriva ljudi na neprofesionalen odnos te agencije do njihovih strank in da je treba biti pozoren na takšnih potovanjih na marsikaj,« pove Luka.
Potovanje ju je na koncu stalo še enkrat toliko, kot je bila oglaševana cena.
Njuna izkušnja je neverjetna. Kot pripoveduje Luka, sta se z dekletom z velikim veseljem in polna pričakovanj septembra lani odpravila na tedenske počitnice v Egipt, da bi doživela ta zanimivi in nam tuj svet, da bi videla piramide, se kopala v Rdečem morju, plula po Nilu itd. Odločila sta se za agencijo Palma in v poslovalnici v Novem mestu uredila vse potrebno.
»Vse je bilo videti v redu, bili so prijazni in nič ni bilo narobe, dokler nisva prišla v Sharm El Sheikh, v ogromen hotelski kompleks, v hotel Dreams Beach, ki sva si ga izbrala. Na zunaj je sicer bilo videti vse v redu, super, ko pa sva dobila sobo, je takoj sledilo veliko razočaranje – soba je bila umazana, neočiščena, zagledala sva ščurke, po stropu so plezali kuščarji. In predstavljajte si – pri 40 stopinjah Celzija klimatska naprava ni delovala. Je sicer zelo ropotala, a ni hladila,« pripoveduje Luka.
DRUGA SOBA
Seveda sta z dekletom takoj odšla na recepcijo, razložila stvari in prosila za drugo sobo, na pomoč jima je priskočila tudi slovenska vodnica, ki jo ima agencija v Egiptu, a naslednji sobi, ki so jima ju ponudili, nista bili v nič boljšem stanju. »Spet nič počiščeno, prašno, umazano, poginjeni in živi ščurki ter pajki. Ploščice v kopalnici so bile umazane, stranišče nepomito. Ne moreš verjeti,« pripoveduje Luka.
Ker sta se pritoževala, so ju naslednji dan proti večeru le preselili v drug hotel, Paratell, v novo sobo z doplačilom 180 evrov. Tudi ta soba ni bila dosti boljša, le večja in klima je delala, pove Luka. »Po tleh je bilo spet vse umazano, na tleh so bile drobtine, na postelji madeži, omara prašna in polna drobtin, stranišče je puščalo in vsaj tretjina kopalnice je bila mokra, neočiščena, na pultu pa je bilo še neko rezilo, očitno od prejšnjega gosta. Skratka, brez besed,« pravi Luka in doda, da sta ob dodelitvi te sobe morala podpisati reklamacijski zapisnik. Vodnica jima je zagotovila, da sicer druge sobe ne bo. Nista pa s to potezo razumela, da se s tem odrekata kakim nadaljnjim zahtevkom.
Luka in dekle zdaj raje potujeta v lastni režiji.
Dolenjska dopustnika sta se tako skoraj pol počitnic ukvarjala le s prebivališčem, in kot pove Luka, sta pravzaprav šele peti dan res imela ležeren dopust. Vmes sta namreč odšla na ogled mesta ter na avtobusni izlet in ogled piramid v Kairo, kar jima je vzelo dve noči in en dan, saj gre za velike razdalje in sta bila odhod in prihod sredi noči.
RAZNA DOPLAČILA
»Tega prej nisva vedela, nihče na to ne opozori, tudi ure za pot izveš šele malo prej, skratka le zadnja dva dni sva se v bistvu kopala in uživala. Ena velika laž je tudi, da sedem dni v Egiptu stane 700 evrov na osebo, kolikor sva plačala ob prijavi. Izleti so dragi in še marsikaj drugega je treba doplačati. Ker si s skupino, ti drugega ne preostane, da kje ne ostaneš, skratka na koncu naju je to enotedensko potovanje stalo zagotovo še enkrat več. Dobesedno te pretentajo,« razmišlja Luka in omeni še izlet na koralni greben z ladjo, ki je bil tudi razočaranje. Še zdaleč tam nista videla čudovitih pisanih koral, kar so obljubljali, ampak je bilo vse sivo, umazano in oljnato od ladje. Nekateri turisti so si celo uničili fotoaparat. Le izkušnja s štirikolesnikom po puščavi in izlet na Beli otok sta jima bila prijetno doživetje.
Z dekletom sta se odločila, da bosta zaradi vseh nevšečnosti s sobo od agencije zahtevala povrnitev denarja za prva dva dneva, od katerih res nista imela nič. Vseskozi sta urejala zadeve s sobo, bila sta skoraj lačna, saj sploh nista imela ne časa ne volje za obroke, čeprav je bil hotel all inclusive. Kot pravi Luka, se je agencija Palma v Novem mestu odzvala korektno in naredila vse, kar je bilo v njeni moči, njuno pritožbo je posredovala naprej na sedež agencije v Celje. A tam se na njune pritožbe in zahteve ne odzivajo. Dostavila sta tudi dokaze, saj sta stanje v hotelskih sobah zabeležila s fotoaparatom, a zgodilo se ni nič.
Na postelji madeži, omara prašna in polna drobtin, stranišče je puščalo …
AGENCIJA JU IGNORIRA
»Ključka USB s fotografijami, ki sem ga dostavil, sploh nisem dobil nazaj. Na številne telefonske klice na upravo podjetja v Celje ni bilo nobenega odziva. Zagotovo imajo vsaj 45 mojih klicev. Če že koga dobiš, te preveže drugam, nihče noče ničesar reči in prevzeti kake odgovornosti. Samo zavlačevanje, ignorantski odnos, da bi obupal in vse opustil. Komaj sem izvedel, kam poslati reklamacijski list, a od lani še ni bilo nobenega odziva. Takšno obnašanje neke resne turistične agencije se mi zdi nedopustno, zato bi rad vsaj opozoril druge, naj ne potujejo s to agencijo in naj si izberejo katero drugo,« pove Luka in doda, da ne bo pozabil starejšega para iz Slovenije, ki je ravno tako dobil grozno sobo v hotelu, pa je raje potrpel, kot da bi se boril za boljšo namestitev.
No, Luka in njegovo dekle se zdaj raje odločata za dopust v lastni režiji, in kot povesta, sta si letos poleti odlično organizirala teden dni v Parizu ob olimpijskih igrah in si ogledala mnoge atletske tekme. »Pa še veliko cenejše je bilo vse skupaj kot z agencijo.«
KAJ PRAVI PALMA?
S konkretnimi vprašanji o primeru – ali so pritožbo že rešili, ali bodo potnikoma prisluhnili in jima morda povrnili stroške za izgubljena dva dneva – smo se obrnili na sedež turistične agencije Palma v Celju. Iz marketinga smo dobili zelo kratek odgovor: »V turistični agenciji Palma vse reklamacije obravnavamo vestno in skrbno, v skladu z našimi splošnimi pogoji. Na naših destinacijah imamo Palmine predstavnike, ki so gostom na voljo in v pomoč 24 ur na dan. Enako velja za omenjeni primer in destinacijo Sharm El Sheikh v Egiptu.«
Njihovo pojasnilo za dolenjska potnika očitno ni prav obetavno. Zgovornejši so bili na Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer pravijo, da na splošno velja, da mora turistična agencija kot organizatorica potovanja ponuditi storitve z vsemi lastnostmi in vsebino, kot je to napovedano v pogodbi o potovanju ali v programu. »Ker sta potrošnika dobila sobo, ki ni bila primerna za bivanje, bi jima turistična agencija dogovorjeno namestitev lahko zamenjala le z namestitvijo v isti ali boljši kategoriji v dogovorjenem kraju, vse dodatne stroške pa bi morala kriti agencija. Kršitev kaznuje tržna inšpekcija, in sicer globa znaša od 1.500 do 5.000 evrov,« pravijo na zvezi potrošnikov.
Popotnik lahko zahteva znižanje cene potovanja, povračilo celotnega vplačila ali odškodnino.
POVRAČILA SO MOGOČA
Kadar storitve turistične agencije niso opravljene skladno s pogodbo, kamor spada tudi neprimerna namestitev, lahko potrošnik zahteva znižanje cene potovanja, če pa je odstopanje bistveno, ima celo pravico do povračila celotnega vplačila. Na zvezi pa poudarijo, da je treba o težavah obvestiti agencijo takoj na kraju samem in ji omogočiti odpravo neskladnosti. Sicer morda potrošnik ne bo upravičen do tolikšne odškodnine.
»Poleg zahteve za znižanje cene ali za vračilo celotnega vplačila pa lahko potrošnik zahteva tudi povrnitev škode, ki mu je nastala zaradi pomanjkljivo opravljenih ali neopravljenih storitev. Organizator potovanja sicer lahko s pogodbo o paketnem potovanju omeji višino denarne odškodnine za povzročeno škodo zaradi neskladnosti s pogodbo, ki ne sme biti manjša od trikratnega zneska celotne cene turističnega paketa, razen za povrnitev škode za telesne poškodbe in za škodo, povzročeno namenoma ali iz malomarnosti,« še pojasnjujejo na zvezi.
Organizator potovanja se je nemudoma dolžan odzvati na potrošnikovo pritožbo. Če agencija ostane neodzivna nerazumno dolgo, potrošnikom svetujejo, da jo ponovno pozovejo na odgovor in ji postavijo skrajni rok. Če še vedno ni odziva, pa naj se nemudoma obrnejo na tržni inšpektorat.
V zvezi z dogovorom z agencijo, s katerim naj bi se potnik odpovedal pravici do pritožbe ali tožbe v zameno za novo sobo, pa na zvezi menijo, da gre za postavitev nepoštenih pogodbenih pogojev. »Takšni pogoji so po slovenski zakonodaji (natančneje, po ZVPot-1) nični, kar pomeni, da potrošnika ne zavezujejo. Tudi glede tega lahko potrošnik poda prijavo na tržni inšpektorat.«
Članek je bil objavljen v tiskani številki Dolenjskega lista
Lidija Markelj
Grozljivka na Kmetiji? Marjana do kosti...
FranciD: Le kdo še to gleda...
DL: Romi v JV Sloveniji - ''Ko sem videla,...
tapravpodgurc: ga. Elzana....... za priklop vode,...
Ansambel Andreja Bajuka praznoval 25 let
pureber: Iskrene čestitke za doseženo pot.
Nova katrca. Električna
FranciD: Kaj pa največji domet v kilometrih?
Počastitev spomina na pogumne ženske naše...
darko: andersen se skrije
Gašper Rifelj ljubi 9 let starejšo
tor, 5.11.2024
Vse, kar morate vedeti o sajenju česna
tor, 5.11.2024
DL: Bregarjevi ponosni na Petra
čet, 7.11.2024
DL: Moja ginekologinja 2024 Veronika Testen
pon, 4.11.2024
''Zdravnik z zlatimi rokami''
sre, 6.11.2024