DL: Zakaj ne z avtobusom?
11.12.2024 | 12:30
Slabe avtobusne povezave, premalo je parkirišč v središču Šmarjete in Šmarjeških Toplic, potrebovali bi tudi parkirišče ob avtocesti za prevoz na delo – Pomembno vključevanje javnosti
S pripravo Občinske celostne prometne strategije (OCPS), ki bo v prihodnje predpogoj za prijave na razpise za ukrepe s področja trajnostne mobilnosti, so začeli tudi v Občini Šmarješke Toplice. Z začetnimi koraki izdelave dokumenta so se na občinski seji seznanili svetniki in bili zadovoljni. V strategiji, ki vključuje analizo stanja, cilje in ukrepe, vidijo priložnosti za izboljšave na veliko področjih: od varovanja okolja in prometne varnosti do izboljšanja podobe občine.
Kot je v predstavitvi v imenu pripravljavca strategije dejal Jernej Zajc iz podjetja Igea, želijo čim bolj vključiti javnost. Tako lahko občani že zdaj svoje predloge podajo na spletnem portalu in vsaj 15 so jih že prejeli. »Pobude so bile usmerjene na opozorila v povezavi s preveliko hitrostjo ali pa je šlo za predloge glede izboljšanja javnega potniškega prometa,« pove Zajc, ki napoveduje tudi delavnice, štetje prometa, javno razpravo in podobno. Za izpolnitev ankete so po občini na voljo plakati, možnost je tudi na občinski spletni strani. Izpolnjenih so dobili že prek sto anket. »Želimo si jih še več, da bi dobili konkretne in uporabne podatke,« pravi Zajc.
ŽUPANI SKUPAJ?
Šmarješki župan Marjan Hribar med ključnimi izzivi vidi boljše avtobusne povezave, na primer z Novim mestom, saj tja zdaj pelje avtobus le nekajkrat na dan, in to le iz Šmarjeških Toplic. »Dolenjci smo slabi uporabniki javnega potniškega prometa in smo v vrhu po številu avtomobilov na prebivalca. Želel bi si, da vsi župani dolenjskih občin najdemo neki konsenz in en mandat bogato subvencioniramo javni potniški promet. Ta mora biti dostopen in pogost, ne nekaj na pol, da nihče ne ve, kdaj bo šel avtobus, in ga potem nihče ne uporablja. Danes se ga naši občani z izjemo šolskih otrok res redko poslužujejo,« pove Hribar.
MANJKA PARKIRIŠČ
Drugi izziv vidi v javnih parkiriščih v občini, ki jih je premalo: v Beli Cerkvi je 16 parkirnih mest, nekaj jih je od središča Šmarjete do pokopališča ter pri pokopališču v Slapih. »Centra Šmarjeških Toplic in Šmarjete kar kličeta po novih parkirnih prostorih,« pravi župan in omeni tudi potrebo po dnevnih parkiriščih ob avtocesti za spodbujanje skupnostnih oblik mobilnosti. Takšno parkirišče bi bilo lahko v prihodnji obrtni coni v Dolenjem Kronovem, da bi se ljudje potem skupaj odpeljali v službo proti Ljubljani ali Novemu mestu, če delajo v istem podjetju. Tako bi bilo manj gneče in onesnaževanja, nekaj pa bi tudi privarčevali.
Prometna strategija, ki po besedah Zajca gotovo ne bo čarobna paličica za rešitev vseh prometnih problemov v občini, mora biti sprejeta do konca februarja prihodnje leto.
Članek je bil objavljen v tiskani številki Dolenjskega lista
L. Markelj
Po sledi novih teorij zarote: Ali cepiva...
Jožko: Vsako cepivo mora imeti navodila za...
FOTO: Pohod v Dražgoše po pomemben nauk
Ivan Janez: Okupator ni imel "podpore med...
Prijatelji: Na Trumpovo inavguracijo dva...
Ivan Janez: Kako to, da med povabljenimi ni...
Martina Strela najeli, da ozdravi Whitney...
FranciD: Joj joj, ta vsemogočni -strel -
DL: Individualno zbiranje odpadkov -...
Jožko: Ni garancije, da ne bo vaš kontejner,...
VIDEO: Lucija Selak in Tommy Budin v Kapljicah
pon, 20.1.2025
Kdo je Ines Knauss, Melanijina skrivnostna sestra?
pon, 20.1.2025
DL: Manjši stroški za elektriko - Elektrarne na strehah
pon, 20.1.2025
Recept: Hrustljava pica, ki jo lahko zmažete, tudi če ste na dieti
pon, 20.1.2025
29. pohod S cvičkom med vinogradi
pon, 20.1.2025