DL: Siliko - Prisotni v vsakem segmentu avtomobila

8.1.2025 | 14:40

V skupini Siliko prek 900 zaposlenih, od tega več kot tretjina v Sevnici – Vertikalna integracija je velika prednost – Avtomobilska industrija, bela, gradbena, sanitarna tehnika – Vse večja prostorska stiska – Kriza v avtomobilski industriji se še bistveno ne pozna – 180 milijonov kosov letno

Glavna prednost Silika pred drugimi  dobavitelji je vertikalna integracija proizvodnje, pravi vodja tovarne  Franc Mlakar. (Foto: D. S.)

Glavna prednost Silika pred drugimi dobavitelji je vertikalna integracija proizvodnje, pravi vodja tovarne Franc Mlakar. (Foto: D. S.)

Kar 80 odstotkov proizvodnje Siliko ustvari za avtomobilsko industrijo. (Foto: D. S.)

Kar 80 odstotkov proizvodnje Siliko ustvari za avtomobilsko industrijo. (Foto: D. S.)

Sevniška tovarna zaposluje 331 delavcev, celotna skupina Siliko pa prek 900. (Foto: D. S.)

Sevniška tovarna zaposluje 331 delavcev, celotna skupina Siliko pa prek 900. (Foto: D. S.)

Vedno dobro obiskan dan odprtih vrat, ki ga v sevniškem podjetju Siliko v času občinskega praznika pripravijo vsako leto, je tudi tokrat obiskalo več kot sto krajanov, svojcev zaposlenih in drugih. Sevniška tovarna v prostorih nekdanje Jutranjke deluje od leta 2003, ko je začela s 40 zaposlenimi, danes pa zaposluje že 331 ljudi.

Siliko s sedežem na Vrhniki ima obrat tudi v Somborju v Srbiji, julija letos pa je kupil še tovarno v Neustadtu v Nemčiji. Celotna skupina tako zaposluje prek 900 ljudi. Sevniška tovarna, v kateri poteka glavnina Silikove proizvodnje, je oktobra prejela tudi naziv tovarna leta, ki ga podeljuje časnik Finance.

Od surovine do izdelka

Siliko je razvojni dobavitelj in proizvajalec tehničnih izdelkov iz elastomerov, termoplastov in silikona. Kar 80 odstotkov proizvodnje v Sevnici, v kateri imajo na voljo več kot 19.000 kvadratnih metrov pokritih površin, nastaja za avtomobilsko industrijo, ostalo pa za belo tehniko ter sanitarno, živilsko in gradbeno industrijo. Njihovi naročniki so: BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Volvo Trucks in drugi, za nove posle so v pogajanjih z Boschem, v decembru so se na obisk napovedali ljudje iz Merces-Benz Trucks, našteva vodja sevniške tovarne Franc Mlakar. »Proizvajamo izdelke za vsa področja v avtomobilih, tj. za podvozja, motorje, električne avtomobile pa tudi za kabelsko konfekcijo in druge. Prisotni smo v vsakem segmentu avtomobila.«

Po Mlakarjevih besedah je prednost Silika v primerjavi z drugimi dobavitelji zlasti v vertikalni integraciji. To pomeni, da ne razvijejo le izdelka, ampak zagotavljajo tudi razvoj ter izdelavo zmesi in materiala kot tudi orodje ter sam proces izdelave. »Tako zagotavljamo celostno storitev, od ideje do same proizvodnje in končnega produkta. Sami torej razvijemo celoten proces,« pravi Mlakar. Eden izmed Silikovih paradnih izdelkov je štiri metre dolgo tesnilo za električna vozila BMW, nameščeno med ohišjem in pokrovom baterije. Kot pojasnjuje vodja tehnologije Jošt Žerjav, je tako omogočen bistveno preprostejši dostop do baterije ob njeni okvari.

Sevnica ključna v skupini

Kriza v avtomobilski industriji, ki že načenja Evropo, se v Siliku po Mlakarjevih besedah za zdaj bistveno še ne pozna. »Trenutno imamo v zagonu veliko novih projektov, tako da večjega vpliva krize ne pričakujemo. Če smo vsako leto zaznavali desetodstotno rast, bo ta letos le nekoliko manjša.« Lani je celotna skupina Siliko zaznavala 105 milijonov evrov prihodka. »Koliko ga bo letos, je težko predvideti, ker je po novem v skupini še nemška tovarna. Dela zelo dobro, tam glavnino izdelkov predstavljajo rezervoarji za ad blue in ta segment je trenutno v porastu,« dodaja Mlakar.

Sevniška tovarna letno proizvede 180 milijonov kosov izdelkov, vrednih od enega centa do 60 evrov, ter okoli 150 orodij, vrednih do 300.000 evrov. V proizvodnji imajo 72 robotov. Letno iz tovarne odpremijo 77.000 palet izdelkov, kar pomeni od 15 do 20 kamionov dnevno.

Po besedah generalnega direktorja Silika Andraža Brodnjaka je sevniška tovarna ključna v celotni skupini. »Je tudi edina tovarna, v kateri združujemo tehnologije gumarske vulkanizacije in plastike, tako lahko pokrivamo najkompleksnejše izdelke, pri katerih gre za združevanje vseh materialov.« V nekaj mesecih, mogoče še pred koncem leta, naj bi razširili skladiščne prostore. Ker pa je pred njimi tudi nov projekt za BMW, bo prostorska stiska kmalu postala njihov največji izziv, saj bodo potrebne nadaljnje širitve, dodaja Brodnjak.

Članek je bil objavljen v tiskani številki Dolenjskega lista

D. Stanković

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava