Moda z zavestjo: Za ponovno uporabo oblačil

Namen modne revije je bil širši javnosti predstaviti koncept ponovne uporabe skozi modo. Ljudem smo želeli predati sporočilo, da so lahko oblačila iz druge roke tudi moderna, omogočajo izžarevanje individualnosti in imajo svojo zgodbo – zgodbo preteklosti in zgodbo ekološke ozaveščenosti.
Poimenovali smo jo moda z zavestjo ali moda z zgodbo. Kajti vse stvari, ki so bile prikazane, so že rabljene, nekatere so stare desetletja, nekatere manj, nekatere so pa spremenile prvotno obliko – tako je iz kavbojk nastala torbica. Tako je oblačilom podan čar preteklosti – pridih časa. Poleg zgodbe imajo pa še en pomen. Pomen ponovne uporabe oz. okoljske ozaveščenosti. Ne smemo spregledati dejstva, da je tekstilna industrija ena od največjih onesnaževalcev sveže vode na svetu. Za eno tipično 200- gramsko majico iz bombaža porabimo več kot 2.700 litrov vode, 8 kilovatnih ur elektrike, poleg tega pa je vzgoja bombaža vezana tudi na ogromno porabo pesticidov. Če bi vsak od nas samo 1 kilogram oblačil, namenjen na odlagališče, ponovno uporabil, predelal ali podaril, bi prihranili 6.000 litrov vode in oblačilom podaljšali življenjsko dobo.
Velika tekstilna podjetja so vrhunsko oblikovalsko modo, ki je bila pred časom dostopna samo višjemu sloju, naredila dosegljivo širšim množicam. Poceni moda pa ima svojo ceno. Če izvzamemo izkoriščanje poceni delovne sile v državah, kjer ta oblačila izdelujejo, nikakor ne moremo mimo posledic, ki jih ima panoga na okolje.
Masovno potrošništvo ni več popularno, zdaj je veliko bolj priljubljena dobrodelnost ter ekološka in ekonomska usmerjenost. Potrošniki, ki želijo biti modni in v stiku s trendi raje kupujejo zgodbe. Vsak izdelek iz druge roke namreč nosi s sabo svojo zgodbo, pa naj je to zgodovinska, geografska, vsebinska ali dobrodelna. Na ta način danes lahko bistveno več dodamo k svoji zunanji podobi kot pa z masovnim kopičenjem dragih, razkošnih izdelkov z velikimi, svetlečimi logotipi.
Zaradi tega je potrebna ponovna uporaba oblačil in tudi drugih stvari - v razmislek vam bi radi položili besede direktorja Svetovnega sklada za zaščito narave (WWF), ki so bile zapisane v zadnjem poročilu: »Živimo, kot da nam je na razpolago še en planet. Izkoriščamo 50 odstotkov več virov, kot jih lahko Zemlja trajno proizvede. Če se do leta 2030 to ne bo spremenilo, za preživetje ne bosta dovolj niti dva dodatna planeta.« Žal za enkrat nimamo niti enega planeta še, na katerega se lahko preselimo. Lahko pa združimo moči in rešimo planet Zemljo.
Modna revija – RE – fashion show Stara šola
Dogodek je organiziral Zavod KNOF, socialno podjetje iz Sevnice, pri katerem deluje prostor lokalne izmenjave "Stara šola", ki ima trgovine v Sevnici, Krškem in Trbovljah, naš načrt pa je "Staro šolo v vsako vas!" S spodbujanjem ponovne uporabe si prizadevamo za ohranjanje naravnih virov in za zaposlovanje oseb iz ranljivih ciljnih skupin. Z namenom ozaveščanja širše javnosti o ponovni uporabi smo se odločili za modno revijo in ljudem približati ta koncept skozi modo.
Dogodek je bil uspešno izveden, saj se je zbralo veliko obiskovalcev, izveden pa je bil 31.01.2014 ob 21h v restavraciji City hotela v Krškem. Na modni reviji so bili predstavljeni trije shodi. Na prvem shodu je bil poudarjen na pridih vintage mode. Drugi shod je bil kombinacija retro in vintage stila. Tretji shod je bil redesign kreatorke Saše Gornik. Povezovalca programa sta bila Barbara Srečkovič in Rajko Blaznik.
Oblačila iz modne revije bodo naprodaj v Stari šoli Krško predvidoma od aprila naprej. Modna revija ima namen gostovati še v drugih krajih po Sloveniji.
Sodelujoči na modni reviji:
Sponzor prostora: Restavracijja City hotel Krško
Organizator - Zavod Knof so.p. – www.knof.si
Stara šola: Prodajalna Stara šola je zasnovana kot prostor lokalne izmenjave. V prodajalno prinesete stvari, ki jih več ne potrebujete, vendar so še vedno uporabne. Prinešene stvari kreativno predelamo ali samo pripravimo za nadaljnjo uporabo in jih prodamo po simbolični ceni. Izkupiček iz prodaje je namenjen zaposlovanju ljudi iz ranljivih ciljnih skupin, tako da z nakupom v Stari šoli naredite nekaj dobrega tako za družbo kot za okolje. S ponovno uporabo omogočamo, da še uporabne stvari ne končajo na odpadu, ampak krožijo med ljudmi in pišejo novo zgodbo.
Saša Gornik – kreatorka: o sebi pravi: »Po izobrazi sem magistrica umetnost s področja oblikovanja tekstila in oblačil. Moj univerzalni material za preoblikovanje je tekstil in njegove izpeljanke. Različnim materialom tako sodobnim kakor tudi starim, že pozabljenim ali zavrženim kosom poskušam določati nove forme in oblike. Moji končni produkti so oblačilni kosi, raznoliki uporabni predmeti; blazine, odeje in odejice, torbice in mošnjički, igrače, ter manjši predmeti kot so tekstilne aplikacije v obliki priponk, nalepk in našitkov. Rada imam vse barve tega planeta. Všeč mi je raznolikost, pestrost, barvitost, unikatnost, brezmejnost, univerzalnost, igrivost, veselje, smeh, radost, ljubezen, ŽIVLJENJE…
Hiša narave – make up: V HIŠI NARAVE verjamemo, da pravo lepoto odseva zdrav in zadovoljen človek. Vztrajno delo in delo in dobri nameni obrestujejo, zato imamo v trgovini vsak teden različna dogajanja, kjer izpostavljamo in predstavljamo posamezne izdelke; npr. svetovalne nege obraza, ličenja, tematska predavanja, svetovanja, degustacije, promocije, kuharske – predvsem delavnice presne hrane, strankam pa omogočamo tudi intuitivna svetovanja... Izoblikovano imamo kakovostno ponudbo preverjenih naravnih, zdravju, živalim in okolju prijaznih izdelkov. Merilo kakovosti naših izdelkov pa je zelo enostavno: brez strupov, ekološko, certificirano, prijetno za oko, nos in kožo, vse to za primerno ceno. Nataša Doberšek
Anja Pinterič – frizura
Glasba (DJ): Anton Troha
Povezovalca: Barbara Srečkovič in Rajko Blaznik
Ozvočenje in razsvetljava: Ivan Stojnič in Dejan Tomažič,
Modeli: Matjaž Krmelj, Timotej Starina, Bojan Novoselovič, Medina Avdagič, Barbara Masnik, Sandra Mramor, Lea Mlekuž, Nives Dirnbek, Tjaša Štrasner, Sara Žibert, Maja Hedl, Sanja Martić
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se