Jurij Moškon ima vesno

##IMAGE-2222724##
Na 11. festivalu slovenskega filma v Portorožu je vesno za najboljšo montažo prejel Novomeščan Jurij Moškon za film ''Za vedno'' Krčana Damjana Kozoleta,
Veliki zmagovalec je sicer film ''Pokrajina št. 2'' režiserja Vinka Möderndorferja. Poleg nagrade vesna za najboljši celovečerni film je prejel še vesne za najboljšo režijo, stransko žensko vlogo, scenografijo, fotografijo in glasbo. Vesne in druge festivalske nagrade bodo v portoroškem Avditoriju podelili ob 20. uri.
"Film Pokrajina št. 2 je prepričljiva in sodobna žanrska upodobitev še vedno aktualne in boleče tematike iz naše polpretekle zgodovine, ki dosega visoke produkcijske standarde, kakršni so sicer značilni za bolj razvite kinematografije," je presodila žirija 11. festivala slovenskega filma (FSF) v sestavi Miha Hočevar (predsednik), Demeter Bitenc, Marko Crnkovič in Mateja Valentinčič.
Möderndorferju je tako pripadla tudi nagrada za najboljšo režijo, saj mu je v filmu uspelo "spretno in trezno povezati vse elemente filma v prepričljivo celoto". Vesno za najboljšo žensko stransko vlogo prejme igralka Maja Martina Merljak, vesno za scenografijo Duško Milavec, vesno za fotografijo Dušan Joksimović in vesno za glasbo Borut Kržišnik - vsi za film Pokrajina št. 2.
V sklopu festivala vsako leto najboljši film razglasi tudi kritiška žirija, v kateri so bili Zdenko Vrdlovec kot predsednik, Saška Goropevšek in Joe Valenčič. Za najboljši film so razglasili Lajf režiserja Vita Tauferja. "V Lajfu so tipični najstniški problemi predstavljeni na enkraten in neponovljiv način," so presodili žiranti in dodali, da je film eden redkih na letošnjem festivalu, ki se "odlikuje s humorjem".
Uradna festivalska žirija si je v času revije slovenskega filma ogledala več kot 40 filmov različnih dolžin in žanrov. Ob velikem številu filmov je Hočevar v imenu žirije opomnil, "da je bila selekcija filmov, verjetno v želji, da bi festival izpadel filmsko bogato, nekoliko ohlapna". Po njegovih besedah so se v tekmovalni program uvrstili tudi filmi, ki vanj "definitivno ne sodijo, saj so nekateri celo na pragu diletantizma". Sicer pa bodo danes slavili samo najboljši, je dejal.
Nagrado vesna za najboljši kratki film si je prislužil režiser Jan Cvitkovič za film Vem, ki ga je že sam režiser označil za "popoln izdelek". Po mnenju festivalske žirije je s scenarijem najbolj prepričal televizijski igrani film Hit poletja, ki sta ga napisala režiser filma Metod Pevec in Feri Lainšček, vesno za najboljši animirani film pa prejme Čikorija an' kafe Dušana Kastelica.
Igralka Marjuta Slamič za vlogo Tanje v filmu Za vedno v režiji Damjana Kozoleta prejme kar dve priznanji - vesno za najboljšo glavno žensko vlogo ter naziv Stopova igralka leta 2008. Stopova žirija v sestavi Maja Weiss (predsednica), Karpo Godina in Miha Brun pa je naziv Stopov igralec leta 2008 podelila Renatu Jenčku za vlogo očeta v filmu Lajf. Igralca prejmeta nagradi Dela revije, v posamični vrednosti 1000 evrov.
Najboljši glavni moški igralec 11. FSF je Evgen Car za vlogo v študentskem kratkem filmu Vučko mladega perspektivnega režiserja Matevža Luzarja. Talent mladega režiserja je prepoznala tudi festivalska žirija, ki je filmu podelila nagrado svet filma, za najboljši študentski film. Vesno za najboljšo stransko moško vlogo pa prejme Bojan Emeršič za lik iz Pevčevega filma Hit poletja.
Za posebne dosežke je nagrajen film Mala apokalipsa v režiji Alvara Petriciga, za najboljšo masko pa Alenka Nahtigal za film Sonja v režiji Janeza Burgerja. Tudi letos na festivalu podeljujejo Kodakovo nagrado za najboljšo fotografijo, prejme jo Simon Tanšek za koprodukcijski film Ljubezen in drugi zločini režiserja Stefana Arsenijevića.
Kakšne so v Sloveniji možnosti za mlade režiserje in kako mladim ustvarjalcem omogočiti, da čimprej pridejo do celovečernega prvenca, pa je bila tema današnje okrogle mize 11. festivala slovenskega filma (FSF).
Eden od sodelujočih Boris Petkovič, ki je nekaj časa živel tudi v Straži pri Novem mestu, ima s snemanjem filmov v Sloveniji slabe izkušnje, zato se je odločil "emigrirati iz te žepne državice". V Parizu se mu je odprla možnost in tam je posnel nizkoproračunski celovečerec Paris.love. Filmu se po besedah Petkoviča pozna, da je bil posnet v "filmu prijaznem okolju". Tam ni bilo ljudi, ki bi projekt že pred samo realizacijo zavračali. "Počutil sem se svobodnega, da lahko nekaj delam," je povedal.