Valicon: Vse več zaskrbljenosti in pesimizma, slabo tudi osebno počutje

##IMAGE-3044436##
Najnovejša raziskava družbe Valicon kaže porast zaskrbljenosti in pesimizma ter poslabšanje osebnega počutja. V primerjavi s prvim valom epidemije covida-19, je slika glede bližine okužb popolnoma obrnjena. Opažajo pa tudi občuten porast nakupovanja življenjsko pomembnih izdelkov prek spleta, so sporočili iz družbe.
Po krajšem obdobju rahlo povečanega optimizma glede razvoja dogodkov se je skladno s slabo epidemiološko sliko trend spet obrnil na slabše, kažejo rezultati raziskave #Novanormalnost, ki so jo v družbi Valicon izvedli konec novembra. Delež prebivalstva, ki meni, da gre situacija na slabše, je s 50 odstotkov ponovno zrasel na 54 odstotkov, sorazmerno pa je padel delež tistih, ki ocenjujejo, da gre situacija na bolje, in sicer na 46 odstotkov.
Opazno je zrasel tudi delež zaskrbljenih in z 81 odstotki dosegel podobno raven, kot so jo pri Valiconu izmerili že tik pred vrhuncem prvega vala epidemije konec marca, ko je bil ta delež najvišji.
V raziskavi pa so zaznali tudi slabšanje ocene osebnega počutja. Trenutno situacijo kot bolj negativno dojema 70 odstotkov vprašanih, kar je največ do zdaj. Pred dvema tednoma je bilo takih 63 odstotkov. Kot ugotavljajo, se je od zadnje meritve najbolj povečal delež anketirancev, ki situacijo dojemajo kot neprijetno oz. utrujajočo. Teh je zdaj 56 odstotkov. Za primerjavo, junija, ko je bilo razpoloženje prebivalcev najboljše, je situacijo kot neprijetno in utrujajočo takrat doživljalo 22 odstotkov vprašanih. Prav tako se je zmanjšal delež vprašanih, ki situacijo opisujejo kot sprejemljivo, takih je trenutno slaba petina prebivalcev.
Tokratna meritev pa kaže tudi, da se je v primerjavi s prvim valom, obrnila slika glede bližine okužb. Tako je še dodatno narasel delež anketiranih, ki se z virusom soočajo v (naj)ožji okolici. Pri slabi tretjini vprašanih ima oziroma je imel potrjeno okužbo z novim koronavirusom nekdo doma ali pri sosedih, 44 odstotkov pa pozna nekoga vsaj iz ožjega socialnega okolja (v družini, na delu ali med prijatelji).
Po podatkih Valicona je takih, ki ne bi poznali ali slišali za nikogar z okužbo, le še osem odstotkov. V primerjavi s prvim valom, je slika tako popolnoma obrnjena, saj je maja le dva odstotka anketiranih poznalo nekoga z okužbo iz najožje fizične okolice (nekdo doma ali pri sosedih), osem odstotkov pa nekoga iz ožjega socialnega okolja (v družini, na delu ali med prijatelji). Več kot polovica vprašanih takrat ni poznala nikogar z okužbo.
V raziskavi pa so pri Valiconu zaznali tudi, da je v primerjavi s prejšnjo meritvijo narasel delež anketirancev, ki nakupe hrane in drugih življenjsko pomembnih izdelkov opravljajo preko spleta. V sredini novembra je bilo takih 19 odstotkov, konec novembra pa že 30 odstotkov.
Raziskavo #Novanormalnost izvajajo v okviru spletnega panela anketirancev Jazvem.si. V raziskavi je med 27. in 29. novembrom sodelovalo 539 oseb.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se