Kako lahko Slovenija spodbuja rast hitro rastočih podjetij, kot je Narayan, na domačem in mednarodnem trgu?

Ob nedavnem sestanku vodstva podjetja Narayan - najhitreje rastočega živilskega podjetja v Sloveniji, ki gradi največjo vertikalno integrirano platformo »od semena do mize« za trajnostno prehrano v Evropi – z ministrom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luko Mesecem (Slovenska vas, 8. november), je bilo v pogovoru izpostavljenih več strateških tem.
##IMAGE-2107500##
Podjetje Narayan se namreč kot invalidsko podjetje navkljub tako rekoč rekordni rasti sooča s specifičnimi izzivi slovenske delovne zakonodaje. Obenem slovenski finančni sektor invalidskim podjetjem pogosto postavlja dodatne administrativne in finančne ovire, kar otežuje rast, razvoj in konkurenčnost teh podjetij na mednarodnem trgu.
Slovensko gospodarstvo, ki se trenutno sooča z izzivi tektonskih premikov na področju evropske avtomobilske industrije in energetske adaptacije, si najverjetneje ne more in ne sme privoščiti dodatnih krčenj in padcev, temveč bi nasprotno moralo spodbujati rast in razvoj. V tem kontekstu je ključnega pomena, da Slovenija ustvari spodbudno okolje za inovativna in hitro rastoča podjetja, kot je Narayan, saj so prav takšna podjetja pomemben del prihodnosti slovenskega gospodarstva. Čeprav se v javnem diskurzu pogosto poudarja pomen podjetništva, inovacij in zaposlovanja ranljivih skupin, pa slovenski podjetniki še vedno opažajo pomanjkljivo podporo tako v finančnem kot zakonodajnem okviru.
Podjetje Narayan, ki je svojo strategijo usmerilo v trajnostni razvoj, zavezanost visokim standardom proizvodnje in socialno odgovornost, deluje po modelu, ki združuje inovativnost in skrb za zaposlene, predvsem invalide. Kot opozarjajo predstavniki podjetja, bi takšne prakse morale biti deležne večje podpore in prepoznanja. V tujini podobna podjetja že prejemajo različne oblike spodbud, kot so subvencije za inovacije, davčne olajšave in dostop do zemljišč, ki pospešujejo rast in povečujejo njihovo konkurenčnost na svetovnem trgu. Čeprav je Narayan usmerjen predvsem v trajnostno prehransko verigo, pa lahko njihove izkušnje razširimo tudi na druge sektorje, kjer se srečujejo z enakimi izzivi.
Za visoko rastoča podjetja v Sloveniji bi moral biti med prioritetami razvoj podpornega okolja, ki spodbuja rast ne le na lokalnem, temveč tudi na mednarodnem trgu. S spodbujanjem takšnih podjetij lahko Slovenija sledi vzoru naprednejših gospodarstev in ob tem še krepi socialno in ekonomsko vključenost.
Podjetje Narayan izraža upanje, da bo država prepoznala potencial, ki ga prinaša vlaganje v invalidska podjetja in podjetja, ki delujejo v skladu s trajnostnimi cilji. Na ta način bi Slovenija lahko postala zgled za trajnostno naravnano gospodarsko rast, hkrati pa bi ustvarila nove priložnosti za svoje državljane in s tem prispevala k razvoju podjetniškega okolja, ki omogoča enake možnosti za vse podjetnike.