Ocena javnih polnilnic za električne avtomobile: uporabniška izkušnja vse prej kot dobra

##IMAGE-4019343##
Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za
potrošniške raziskave (MIPOR) so v okviru javne službe izvajanja
primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira Ministrstvo
za gospodarstvo, turizem in šport RS, tokrat preverili uporabniško
izkušnjo pri polnjenju električnih avtomobilov na javnih polnilnicah.
V pregled so zajeli 48 polnilnic za električne avtomobile, ki so postavljene po celotni Sloveniji. Izbrali so jih naključno, vendar tako, da so pokrili različne ponudnike, regije in načine polnjenja – od počasnejšega polnjenja ob ulicah mest ali na parkiriščih do hitrih polnilnic na počivališčih ob avtocesti in drugih tranzitnih točkah.
Število polnilnih postaj se z leti povečuje, zato so MIPOR-jevci tokrat želeli preveriti predvsem uporabniško izkušnjo. In izkušnja je večinoma daleč od tiste, ki jo ima uporabnik med obiskom bencinske črpalke. Kot da bi se ponudniki zavedali, da večina voznikov električnih avtomobilov baterijo polni na domači ali službeni vtičnici.
Pri polnjenju električnega avtomobila vse doleti
daljši čas polnjenja, a veliko je podrobnosti, ki lahko naredijo
postanek zaradi polnjenja prijeten ali pa ga spremenijo v dogodek za
čimprejšnjo pozabo.
Preverili so, kako preprosto je najti polnilnico,
se prijaviti, začeti polnjenje in na koncu zanj plačati. Zanimalo
jih je tudi, kako je s servisnimi in drugimi storitvami, ali je prostor
za polnjenje prilagojen invalidom in družinam z otroki. Manj pozornosti
so namenili tehničnemu delu, vendar so zabeležili,
če so odkrili večja odstopanja od označenih hitrosti polnjenja.
Polnilnice za električne avtomobile so postavljene na prostem, brez nadstreška, ob njih skoraj nikoli ni namenskih servisnih objektov (toaletni prostori, možnost nakupa hrane ali pijače …), poleg tega so označene šele na kraju samem, ne pa tudi na cesti, ki vodi mimo njih. Ocenjevalci opozarjajo tudi na prometne znake, ki včasih ne ustrezajo namenu uporabe polnilnice in dovoljujejo zgolj parkiranje (električnih) avtomobilov.
- Med preverjenimi polnilnicami nobena ni dosegla ocene zelo dobro.
- 24 jih je doseglo oceno dobro.
- 18 so jih ocenili kot povprečno.
- 4 so dobile oceno pomanjkljivo.
- 2 imata oceno nezadovoljivo, saj polnjenja niso mogli opraviti.
Kaj vse so doživeli?
- Med drugim so morali pot vsaj z enim avtomobilom nadaljevati brez polnjenja.
- Nedelovanje aplikacije ali drugega načina prijave.
- Prostor z več polnilnicami so preprosto zaprli, ker so ravno takrat barvali oznake na cesti.
- Znašli so se pred polnilnico, popolnoma zaparkirano z novimi avtomobili
(ki jih, kajpak, niso polnili). Saj bi lahko prosili, da jih umaknejo, a
jih je zadržalo obvestilo na polnilnici: za pol ure polnjenja z močjo
85 kW bi morali plačati 30 evrov, za eno uro
pa neverjetnih 60 evrov. To je enako, kot da bi bila cena bencina višja
od dveh evrov.
- Drugje so bili avtomobili parkirani tako na tesno, da so se s kablom
komaj prebili med njimi. Tu je bilo vsaj polnjenje na klic cenovno
ugodno, a verjamejo, da se večina uporabnikov ne bo prerivala med
odbijači.
- Ko jim na enem od parkirišč nikakor ni uspelo zagnati polnjenja, so
poklicali klicni center, kjer je prijazna sogovornica sicer poskušala
pomagati, a na koncu obupala, saj je ugotovila, da je popolnoma izgubila
povezavo s polnilnico. Avtomobila zato niso mogli
napolniti, tehnična pomoč pa bi bila lahko na voljo šele naslednji dan.
Neverjetno, a resnično.
Enosmerni ali izmenični tok?
Kot pišejo v posebnem članku, je med najpomembnejšimi podatki največja moč polnjenja posamezne polnilnice. Obiskali so nekaj polnilnic z največjo močjo 350 kW (z enosmernim tokom), a veliko jih na tranzitnih poteh še vedno ponuja zgolj 50 kW moči. Upoštevati je treba tudi, da se moč na polnilnici med posameznimi uporabniki deli, zato je nujno, da je polnilnih mest čim več, saj bo tako več uporabnikov prišlo do hitrega polnjenja.
Pri polnilnicah z izmeničnim tokom je moč običajno 22 kW, a to lahko izkoristijo zgolj nekateri avtomobili, hkrati mora biti na eno polnilno mesto priključen le en uporabnik. Večina avtomobilov omogoča polnjenje z izmeničnim tokom do moči 11 kW, pri njih težav s počasnejšim polnjenjem, ko sta na polnilno mesto priključena dva uporabnika, na obiskanih polnilnicah ne bi smelo biti.
Opozarjajo, da med ocenjevanjem niso merili hitrosti polnjenja, so pa preverili, ali se ta zmanjša, ko priključijo dva avtomobila. Zato so vedno polnili vsaj z enim avtomobilom, ki omogoča polnjenje z izmeničnimi tokom z močjo do 22 kW.
Različni načini prijave in plačila, a nikoli s kreditno kartico
Lastniki električnih avtomobilov imajo v denarnici cel kup kartic ponudnikov električnega polnjenja in na telefonu več kot samo eno aplikacijo, s katero iščejo polnilne postaje ali plačujejo polnjenje. Medtem ko pri uporabi kartic ponudnika za aktivacijo polnilnice niso nikjer zaznali težav, je bilo z aplikacijami drugače. Kar nekajkrat se jim je zgodilo, da polnjenja niso mogli izvesti zaradi napake v delovanju, ki je ni bilo mogoče preprosto razrešiti.
Tudi tokratni MIPOR pregled je dokazal, da polnilnic brez kartice ponudnika ali aplikacije skoraj ni mogoče uporabljati, prav nobena obiskana polnilnica ne omogoča preprostega načina plačila s kreditno kartico.
Več o tem preberite
na spletni strani Potrošnikov zoom.
Vsakdanje želje vsakdanjega uporabnika
Čeprav je kar nekaj polnilnic na ocenjevanju dobilo dobro skupno oceno, to ne pomeni, da je ponudba zares zgledna. S stališča uporabnika bi bilo vsekakor nujno poskrbeti:
- da so polnilnice pokrite;
- da je plačilo možno s splošno uporabljano kreditno kartico;
- da so moči polnilnic z enosmernim tokom večje od 150 kW, tistih z
izmeničnim tokom pa bi moralo biti čim več, zgolj dve ali štiri polnilna
mesta vsekakor niso dovolj.
Da so stvari trenutno še zelo na osnovni ravni, je dokazala tudi izkušnja z uporabnico, ki ni natančno vedela, kako uporabiti polnilnico za mamin električni avtomobil, prav tako se ni zavedala vseh omejitev, povezanih z močjo polnjenja in vseh načinov plačevanja. Ravno zato, ker električni avtomobili počasi postajajo množičnejši, bi morali še toliko bolj skrbno zasnovati uporabniško izkušnjo, ki je trenutno bolj primerna le za tehnike in poznavalce električnih avtomobilov.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se