Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Brežiška številka 112 najbolj obremenjena ob tragediji na Blanci


22. 1. 2009, 00.00
Posodobljeno
11:27
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

110_stavba__kjer_je_rco_brezice.jpg
Arhiv Lokalno.si
Na Cesti svobode 15 so prostori brežiškega ReCO.
100_naslovna_rco.jpg
Osrednji prostor brežiškega ReCO

Ko smo na Lokalno.si pred dnevi predstavljali Regijski center za obveščanje Novo mesto, smo že bili tudi v dogovorih za obisk posavskega centra, ki ima svoj sedež v Brežicah.

Regijski center za obveščanje Brežice sodi pod okrilje brežiške izpostave Uprave RS za zaščito in reševanje. Vodja izpostave je Zdenka Močnik. Regijski center je od leta 2006 v novih prostorih na Cesti svobode 15 v Brežicah, kjer so bili prej prostori Teritorialne obrambe, pred tem pa je bil center v kleti krške občinske stavbe. Center, katerega vodja je Aleš Šetinc, deluje na območju Posavja, in sicer pokriva štiri občine - Brežice, Krško, Kostanjevica na Krki in Sevnica z nekaj več kot 70.000 prebivalci. Na centru dela osem operaterjev v 12-urnih izmenah, v dnevni izmeni delata dva, v nočni izmeni pa večinoma eden.

Številka 112 je namenjena klicem v sili. Lani so povprečno prejeli okoli 98 klicev dnevno. V zimskem času je običajno klicev najmanj, največ pa jih je spomladi in jeseni. Seveda pa to ni pravilo. Kot pravi vodja izpostave Zdenka Močnik, je bilo v preteklem letu gotovo največ klicev v juliju, ko se je zgodila tragedija na Blanci, in pa v avgustu ob neurju v Posavju. Število klicev in njihovo delo je tesno povezano in odvisno od večjih nesreč. Prav tako pa tudi polna luna botruje k večjemu številu klicev.

Tudi Posavci, tako kot Dolenjci in Belokranjci, največ kličejo za pomoč gasilcev, potem za nujno medicinsko pomoč, potrebujejo tudi higienike, veterinarske službe. Na center se obračajo tudi ob izpadih električne energije, pomanjkanju pitne vode, pozimi sprašujejo po prevoznosti in pluženju cest.

Kot smo izvedeli na centru, je najhitrejša pot, ko potrebujete nujno medicinsko pomoč, ravno klic na 112, saj imajo neposredno povezavo s posavskimi zdravstvenimi domovi, ki ni odvisna od običajnih telefonskih linij. Tovrstni klicatelji so običajno v šoku, vendar operater potrebuje le občino, iz katere je klicatelj, da lahko potem klic preusmeri  na ustrezen zdravstveni dom.

Kot nam je povedal vodja centra Aleš Šetinc, se z zlonamernimi potegavščinami redko soočajo. Vsi klici se seveda tudi pri njih snemajo, kar jim je bilo že velikokrat v pomoč pri dokazovanju resnice. Spominja se klica otroka, ki je prijavil požar na objektu. Operaterju se je zadeva zdela zelo sumljiva, zato je najprej preveril na naslovu, kjer naj bi gorelo. Izvedel je, da tam ni požara. Ker tudi ni bilo nobenega drugega klica v zvezi s požarom, je domneval, da gre za lažen klic. Ker je bil to čas, ko so otroci odhajali domov iz šole in je med pogovorom s prijaviteljem slišal v daljavi več otroških glasov, je domneval, da se prijavitelj nahaja na območju šole. Šoli je sporočil številko, s katere je bilo klicano na številko 112 in kmalu so našli »otroškega prijavitelja«.  


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.