APT: Fičo Balet s premierno predstavo Sun City
V gledališču Anton Podbevšek Teater (APT) v Novem mestu bo v petek, soboto in nedeljo (26., 27. in 28. januarja ob 20. uri) premierni blok intimnega plesnega spektakla Sun City v soprodukciji APT in Fičo Baleta ter koreografiji Gorana D. Bogdanovskega. Ponovitve bodo 1. in 3. marca ob 20. uri ter 2. marca ob 21. uri.
Kot je na današnji novinarski konferenci dejal Bogdanovski, je Fičo Balet nekonvencionalna plesno-baletna skupina, v predstavi Sun City pa nastopa sedem akterjev oziroma plesalcev, ki s svojo različnostjo pokrivajo skoraj vse plesne zvrsti. Eno od izhodišč za razmišljanje ob ustvarjanju tega projekta je bila pozitivna literarna utopija iz 16. stoletja "The City of the Sun" italijanskega dominikanskega teologa, filozofa in pesnika Tommasa Campanelle. S predstavo naj bi po besedah Bogdanovskega razvili moške in ženske principe ter obenem bistvo obeh spolov, zgodbe o ljudeh in o njihovih ekstremnih medčloveških odnosih, kot tudi individualne izpovedi in kolektivna gibanja, v katerih se skozi ples manifestirajo različne spremembe energijskih in emocionalnih polj. Del glasbe v živo bo izvajala skupina Suns of Arqa, ki po mnenju Bogdanovskega pod vodstvom Michaela Wadade producira eno bolj eklektičnih in navdihujočih glasb danes. V predstavi sodelujejo plesalec, performer, pedagog in koreograf ter nekdanji solist SNG Opere in balet Ljubljana Dejan Srhoj, koreografinja in plesalka s Poljske Magdalena Reiter, plesalka Teja Reba, plesalec, igralec, performer, koreograf in pedagog Sebastjan Starič, plesalec in koreograf Jurij Konjar, balerina in koreografinja Kristina Aleksova in plesalec, koreograf in pedagog Željko Božič. Projekt Sun City so v Fičo Baletu zastavili že pred več kot enim letom, s konkretno ekipo pa so ga ustvarjali od septembra lani. Del vaj so opravili tudi na Portugalskem. Kostumografka predstave je Bjanka Adžić Ursulov, Prešernova nagrajenka - oder novomeškega gledališča, ki je s svojo neravno površino dokaj nekonvencionalen, je izredno pohvalila in po njenih besedah sodi v družbo sodobnih evropskih gledališč.