Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Četrtkove razstave s Kraljem, Riedlerjem in Rifljevo


22. 11. 2007, 00.00
Posodobljeno
09:45
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Arhiv Lokalno.si
T. Rifelj

delo Tamare Rifelj

V galeriji Dolenjskega muzeja v Novem mestu bodo drevi ob 19.30 uri odprli samostojno slikarsko razstavo domačega likovnega ustvarjalca Sama Kralja. O njem je kustos galerije Dolenjskega muzeja Jožef Matijevič zapisal, da ga je likovno občestvo najprej spoznalo kot liričnega krajinarja, pozneje kot izvrstnega portretista in figuralika, tokrat pa se predstavlja v drugačni podobi in s ciklusom velikih platen.

Odprtje bo popestril Vlado Kreslin, razstava bo na ogled do 6. januarja.

Po Matijevičevih besedah je Kralj v novem ciklusu Onkraj združil prvine obeh zvrsti, vendar na poglobljeni ravni, saj nosijo močne simbolne pomene. Avtor v najnovejši delih išče navdih v modernem slikarstvu 20. stoletja, pri tem se večkrat zateka v žlahtno izročilo, ne da bi se izrazito naslanjal na katerokoli konkretno slikarsko smer, obenem ves čas išče lastno izrazno slikarsko poetiko.

Na Kraljevih slikah je po Matijevičevi sodbi zaslediti likovne citate velikih slikarskih mojstrov. Tako je Kralj pri Vermeerju odkril smisel za prostor in kompozicijo, Caravaggio ga je očaral z mistiko barv in svetlobe.

Oblikovalec, glasbenik, galerist, slikar in portretist Samo Kralj se leta 1957 rodil v Novem mestu. Nekdanji član novomeške rock skupine Rudolfovo se je v času šolanja na gimnaziji enako kot z glasbo spoprijateljil z likovnim ustvarjanjem. Zatem je dve leti študiral umetnostno zgodovino, nakar se je prepisal na arhitekturo, slikarsko se je izobraževal kot samouk. V devetdesetih letih je osnoval lastno galerijo, večji del njegovega dela pa zavzema portretiranje znanih Dolenjcev in ljudi pod Gorjanci. Za njim je več samostojnih razstav, letos junija so v Narodni galeriji v Ljubljani v okviru razstave Upodobitve ljubljanskih škofov razstavili njegova portreta nadškofov Franca Rodeta in Alojza Urana.

V Fotogaleriji Anton Podbevšek Teatra (APT) Novo mesto bodo drevi ob 19. uri odprli razstavo avstrijskega fotografa Reinerja Riedlerja "Fake Holidays", v prevodu Ponarejene počitnice. Njegovo fotografijo zaznamuje kritično stališče s kancem ironije, v novem fotografskem ciklusu pa se Riedler loteva baročnega dekorja prostorov, namenjenih zabavi in sprostitvi, je zapisal umetniški vodja litovskega festivala Kaunas Photo 07 Mindaugas Kavaliauskas. Razstava bo odprta do 20. decembra.

Kot navaja Kavaliauskas, pop kultura vsak dan znova prodira v opazovalčev svet, zato nehote kot potrošnik, udeleženec ali ustvarjalec začne sodelovati in igrati lastno vlogo. Kič in imitacija sta postala javno priznana. Na razkošnih sprejemih hrano strežejo na papirnih krožnikih, restavracije hitre hrane ponujajo hamburgerje, na koncertih predvajajo posnetke, tako ni presenetljivo, če obiskovalec v Berlinu naleti na tropski otok, v Las Vegasu na Kilimandžaro, v Turčiji najde Kremelj in v Dubaju smučarsko središče. Kjerkoli po svetu je najti umetne tropske plaže s palmami in posnetki ptičjega petja. Pop kultura je postala dom in zavetišče.

Tako Riedler skozi ta umetna okolja zastavlja vprašanja o naravi v ljudeh samih, o popotnikih in iskalcih zabave ter o privlačnosti. Ob tem Kavaliauskas meni, da se ljudje dobro počutijo le v varnem okolju, ob hotelskih bazenih, ob televiziji v domačem naslanjaču, še posebej, če jih spremljajo prepoznavni predmeti. Pravi tudi, da bi morale počitnice predstavljati novo izkušnjo, vendar se ljudje resničnemu vznemirjenju preprosto izogibajo. Čeprav vedo, da se bolj ali manj resno poškoduje lep odstotek obiskovalcev vodnih parkov, jih še vedno izbirajo za cilj počitnic. Občutek varnosti je pač ena izmed največjih iluzij umetnih počitniških skupkov.

V Čajarni Krojač pri Kandijskem mostu v Novem mestu pa se boste lahko sprehodili med cvetličnimi horizonti, ki jih je naslikala Tamara Rifelj. Razstavo bodo odprli drevi ob 19.30 uri.

Tamara za svoje ustvarjanje pravi: "Jezik žal ne premore besed, s katerimi bi lahko jasno opisala to, kar se rojeva s pomočjo mojih rok. Najboljše je prepuščanje,  neuporaba uma, in sporočilo-vsebina slike se razkrije sama po sebi."

Ob odprtju razstave se bo predstavilo še nekaj članov Literarne sekcije Snovanja pri Društvu upokojencev Novo mesto.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.