Igramo se gledališče na OŠ Brusnice



Kulturni dan, ki je potekal v petek, 5. 2. 2016, smo poimenovali Igramo se gledališče. Učenci od 1. do 5. razreda so pripravili razredne gledališke predstave in drug drugega povabili na ogled. Učenci od 6. do 9. razreda pa smo v različnih delavnicah spoznavali, kako nastane gledališka igra, seznanjali smo se z gledališči na Slovenskem in z gledališči skozi zgodovino, v medijski delavnici so spoznavali opremo, ki jo potrebujejo snemalci, in imeli priložnost jo preizkusiti. Na koncu kulturnega dne pa smo si ogledali še duhovito predstavo Ko odrastem, bom bil ... avtorice Jasne Pavlin. Jaz sem se udeležil novinarske delavnice, v kateri smo spremljali delo vsake delavnice, napisali prispevke in fotografirali, nato pa smo iz slik zmontirali kratek film: https://www.dropbox.com/l/s/hEXtrdyw3NT30jHhNVX0lp
V delavnici z naslovom Ekogledališče so
sodelovali učenci iz 6. in 7. razreda. Pripravljali so predstavo z ekološko
vsebino, ki govori o začarani jelši. Najprej
so po zgodbi Začarana jelša napisali dramsko besedilo, nato pa so si razdelili
vloge. Trudili so se, da bi čim bolj doživeto odigrali svojo vlogo. Ob tem so
se zelo zabavali.
V delavnici Gledališča na Slovenskem so najprej s pomočjo spletnih strani poiskali podatke o različnih slovenskih gledališčih. Nato so se razdelili v štiri skupine ter naredili plakate z naslovi: Gledališče na Slovenskem, Amatersko gledališče, Lutkovno gledališče in Prešernovo gledališče v Kranju. Seznanili so se tudi z zgodovino gledališč in z njihovim nastankom. V delavnici so se zabavali, predvsem pa so se veliko naučili.
V delavnici Gledališki bonton so spoznavali gledališki bonton - kako se gledalec obnaša pred, med in po predstavi. Prebrali so knjigo z naslovom Odlike gledališke olike. Ob tem je učiteljica z učenci delila tudi svoje izkušnje neprimernega obnašanja, na primer, ko so ob koncu himne nekateri starši ploskali ter nekulturnem obnašanju gledalcev na eni izmed opernih predstav. Po prebrani celotni knjigi so izdelali plakate in jih razstavili v mali avli.
V delavnici Kako nastane gledališka igra so se pogovarjali o gledališču v Grčiji, katere pripomočke so imeli v grškem gledališču, kakšne maske so imeli, koliko je bilo igralcev ter kakšne zvrsti igre so poznali. Nato so spoznavali osebe, ki sodelujejo v procesu nastanka gledališke igre. Seveda niso izpustili razvoja gledališča v srednjem veku ter najbolj znanega igralca in pisatelja tistega časa, Williama Shakespeara.
Vrhunec kulturnega dne pa je bil ogled predpremiere gledališke igre Ko bom velik, bom bil … Učenci so pod vodstvom mentoric Darje Šinkovec in Lučke Pavlin zavzeto vadili in se trudili. Kratka vsebina: medtem ko delajo plakat, se sošolci pogovarjajo, kaj bodo postali, ko odrastejo. Seveda je na poti do njihovih sanjskih poklicev kup preprek: starši, ocene … Tukaj pa je tudi malce čudaška babica, ki hoče na žur.
Igra mi je bila zelo všeč, ker je duhovita, pa tudi sam sem se poistovetil z mladimi, ki se odločajo, kam naprej v srednjo šolo. Ogled gledališke igre bi predlagal tudi staršem, saj bi tako vedeli, kako se njihovi otroci počutijo.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
