Medžarski prikaz Podoba sledi, sled podobe
V galeriji Dolenjskega muzeja v Novem mestu drevi ob 20. uri odpirajo razstavo ''Podoba sledi, sled podobe'' treh avtorjev, slikarjev Roberta Lozarja in Borka Tepine ter fotografa Lada Jakše. Temeljno izhodišče in rdeča nit razstave je odnos med umetnikovo konkretno manipulacijo z materijo in nematerialnostjo podobe.
Avtorji so za zloženko prispevali lastne zapise. Tako Lozar pojasnjuje, da je slika v pojavnem smislu, v primerjavi z drugimi vrstami podob, v posebnem položaju. Najučinkoviteje združuje dve različni stvarnosti, barvno snov in podobo. Slikar pusti na platnu sled, ki je hkrati njegov odtis, odtis njegovega telesa.
Avtorji razstave zagovarjajo tezo, da je sam proces ustvarjanja preoblikovna estetska izkušnja. Prisegajo na osebno avtonomijo in kritično svobodo, ki jo prinaša ustvarjalni proces. Tega postavljajo nad zahteve socialnega superega in nagona ter zagovarjajo prvenstvo nenavadnega in nevsakdanjih izkušenj na vsakdanjim in puhlim.
Robert Lozar (1967, Novo mesto) je diplomiral leta 1993 pri prof. Metki Krašovec na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Prejel je študentsko Prešernovo nagrado, med drugim je urejal revijo Likovne besede. Kot samostojni kulturni ustvarjalec živi v Črnomlju in ustvarja v Gradacu v Beli krajini.
Borko Tepina je akademski slikar v svobodnem poklicu. Študij slikarstva je končal leta 1973, prav tako na ljubljanski ALU. Leta 1986 je bil med pobudniki revije Likovne besede in jo urejal vrsto let. Živi in ustvarja v Ljubljani.
Lado Jakša - glasbenik, skladatelj, saksofonist, zvočni in optični raziskovalec ter fotograf - je diplomiral iz umetnostne zgodovine na FF. Od leta 1981 ima status samostojnega umetnika.