Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Okrogla miza: Tudi fantje beremo, mar ne?


Jožica Škrlec Osnovna šoloa Jurija Dalmatina Krško
22. 11. 2013, 08.10
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

fantje_berejo001.jpg
Arhiv Lokalno.si
fantje berejo001
fantje_berejo003.jpg
Arhiv Lokalno.si

Na deževno sredo, 20. novembra 2013, smo se v šolski knjižnici Osnovne šole Jurija Dalmatina Krško v okviru projekta Bralna pismenost zbrali za okroglo mizo z naslovom »Tudi fantje beremo, mar ne?« Okrogle mize so se udeležili fantje tretjega triletja, gospa ravnateljica Antonija Glas-Smodič, učitelji in učiteljice drugega in tretjega triletja.

K razpravi so nas spodbudile mednarodne primerjave bralne pismenosti PIRLS in raziskave v slovenskih šolskih knjižnicah. Rezultati izpostavljajo razlike med fanti in dekleti, ki se s prehodom v drugo in tretje triletje opazno povečujejo.

Po uvodnem nagovoru gospe Jožice Škrlec, šolske knjižničarke, se je razvila diskusija, kaj fantje radi berejo, po katerih knjigah posegajo v knjižnicah, katere teme jih zanimajo. Učenci so izpostavili problem pomanjkanja časa. Poleg šolskih obveznosti jih popoldne čakajo še številne druge aktivnosti in obveznosti. Povedali so, da jim za branje preprosto zmanjka časa, zato vse bolj posegajo po »hitrih« informacijah, ki jih dobijo na spletu. Pragmatično branje s ciljem nekaj izvedeti, se naučiti, prednjači pred literarno-estetskim branjem. Ko se pogovarjamo o branju, najprej pomislimo na branje leposlovja. Sodobna mladinska literatura spodbuja domišljijo, zajema aktualne probleme mladostnikov in odraščanja ter pomaga reševati konfliktne situacije. Obstaja velika povezanost med branjem v prostem času in branjem v šoli pri pouku. Učenci, ki so navdušeni bralci leposlovja v prostem času, so tudi bolj motivirani za branje v funkciji učenja. Branje za bralno značko dodatno spodbuja in privlači tudi tiste bralce, ki za branje niso najbolj navdušeni. Predstavitev knjig in vizualna podoba gradiva sta dejavnika, ki pomembno vplivata na izbor. V različnih obdobjih beremo različno, glede na interes. Ne smemo pa pozabiti, da so starši in domače okolje prva spodbuda in vzor.

Sproščeno in iskreno je tekel pogovor, izrečene misli so se dopolnjevale, iskale … Čudežno potovanje se nadaljuje. In vsi beremo, mar ne?


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.