Izigravanje demokracije v občini Straža
Civilno iniciativo Pod lipo smo ustanovili občani občine Straža z namenom, da izvoljenemu županu POMAGAMO doseči (realizirati) predvolilne obljube, na podlagi katerih je bil izvoljen in na podlagi katerih je bil tudi izvoljen sedanji občinski svet, v katerem ima sedanji župan absolutno večino. Smo nestrankarska organizacija, katera je usmerjena le k dobrobiti občanov občine in normalnemu delovanju občinske uprave. Občani se zavedamo, da so predvolilne obljube pogosto eno, potem, ko je pa nekdo izvoljen, pa te obljube in izjave pogosto postanejo mrtva črka na papirju. Člani te iniciative tega nočemo.
Civilne iniciative se običajno formirajo takrat, ko občani zaznajo nek problem (težavo), ki bi ga morali reševati za to pristojni in plačani, pa se to nikakor ne more urediti. V naši občini zaznavamo kup problemov, ki se nikakor ne morejo urediti, se obenem tudi ponavljajo in tudi povečujejo. Poglejmo kar nekaj problemov.
Marca letošnjega leta je odstopil občinski svetnik izvoljen po večinskem volilnem sistemu v 5.volilni enoti v občini Straža. V skladu z Zakonom o volitvah je občinski svet občine Straža, razpisal nadomestne volitve v 5. volilni enoti. Izvoljen je bil nov svetnik v občinski svet. Občinska volilna komisija občine Straža je takoj po volitvah tudi izdala potrdilo o izvolitvi novega svetnika, potrdilo je bilo tudi objavljeno v Uradnem listu.
14. člen Statuta občine Straža določa, da mora župan po volitvah najkasneje v roku 20 dni po izvolitvi članov OS, sklicati sejo in sprejeti poročilo volilne komisije. S tem potrdi veljavnost izvolitve. 4.7.2023 je župan sklical dopisno sejo za sprejem Poročila o rebalansu proračuna 2023. Na to sejo pa ni postavil točke dnevnega reda, o potrditvi novoizvoljenega svetniškega mandata. Namenoma? A župan mogoče dvomi v veljavnost volitev?
Novoizvoljeni svetnik, na 7. redni seji OS, ki je bila 05.10. 2023, tako ni mogel sodelovati v odločanju in razpravi, ker je bil potrjen šele pod točko kadrovska vprašanja, ki pa je bila predzadnja točka dnevnega reda. Izvoljeni član Občinskega sveta ni kader občinske uprave (torej se ga ne more obravnavati kot kadrovsko vprašanje) ampak je odraz volje volivcev, ki so mu zaupali to nalogo. To je ustavna določba. Mandat novo izvoljenemu svetniku pa bi moral OS potrditi že julija na izredni dopisni seji, ki jo je sklical župan. Zopet se poraja vprašanje: a je bilo to namenoma narejeno? Svetnik, ki je bil izvoljen že junija 2023 bo tako lahko šele na osmi redni seji, ki bo šele naslednje leto, lahko aktivno sodeloval v delovanju občinskega sveta in delovnih teles občinskega sveta.
Občani 5. volilne enote so prikrajšani za eno letno aktivno politično sodelovanje in delovanje njihovega svetnika v političnem sistemu in delovanju občine Straža. Tako en svetnik ni mogel aktivno sodelovati pri nastajanju, za občino tako pomembnih dokumentov kot so: proračun občine za leto 2023, zaključni račun za leto 2022, rebalans proračuna za leto 2023 in proračun za leto 2024. V tem konkretnem primeru gre za očitno prekoračitev pooblastil, izigravanje demokratičnih standardov in statuta občine s strani župana občine Straža.
Na omenjeni seji je župan izjavil, da je gradbeno dovoljenje za gradnjo otroškega vrtca Krkine lučke pridobljeno. Veliko truda pa je bilo tudi potrebno vložiti, da smo člani omenjene civilne iniciative sploh dobili omenjeno gradbeno dovoljenje na vpogled. Tukaj moram dodati, da člani civilne iniciative nikakor nismo proti gradnji vrtca. Smo veseli, da je gradbeno dovoljenje naposled izdano. Nenavadne pa so okoliščine v katerih se je to gradbeno dovoljenje pridobivalo, vse pa je bilo zavito v tančico skrivnosti.
Gradbeno dovoljenje je bilo izdano 04. 10. 2023, s strani UE Novo mesto, na podlagi pogodb o ustanovitvi stavbne pravice, ki jih je podpisalo 13 solastnikov parcele na kateri se bo omenjeni vrtec gradil. Stavbna pravica je ustanovljena za dobo 4 let, kar je za tako vrsto gradnje skrajno nenavadno, posebno še, če se bo gradnja zavlekla (naslednjič bo o tej problematiki in okoliščinah napisan samostojen članek). Potrebno bo razložiti, kaj solastnikom omenjene parcele, podpis take pogodbe sploh prinese (dobrega in slabega).
Realizacija planiranih del v občini je le 40 odstotna, obenem pa se rebalans proračuna za leto 2023 sprejema zaradi novo vrinjenih postavk v proračun (vlaganje v gasilske domove ter nakup in vzdrževanje opreme v Komunali Novo mesto), obenem pa se že sprejema proračun za leto 2024. Glavne predvidene investicije za leto 2024 so popolnoma enake kot že leta do sedaj (vrtec, obvoznica okoli Zaloga, skale na straškem hribu, leseni most v Lokah, rekonstrukcija ceste čez Stražo in Vavto vas in še in še) in se vlečejo že zelo dolgo obdobje, nikoli pa se ne začnejo.
Na predmetni občinski seji en svetnik celo izjavi, kako so se z županom dogovarjali in usklajevali okoli proračuna in rebalansa. Človek se mora ob vsem tem hote ali nehote tudi povprašati o zdravju svetnikov ob dvigovanju rok, brez kakršnega koli razmisleka ali pomisleka. Svetniki z dvigovanjem rok dajo županu dovoljenje, da razpolaga z NAŠIMI par milijoni evrov.
Še enkrat ponavljam: naša civilna iniciativa je ustanovljena, da župana opominjamo in spominjamo na njegove dane obljube. Obljube naj vendarle začne enkrat realizirati. Do sedaj je edina realizacija PLAN PLAČ zaposlenih na občini.
Moram pa na koncu priznati, da eno obljubo je pa župan vendarle izpolnil. V Straži imamo zopet bankomat. Mogoče pa ga brez vztrajanja in opominjanja civilne iniciative Pod lipo še sedaj ne bi imeli.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se