Vaš komentar: Na glavo obrnjena šmihelska obvoznica

##IMAGE-2191035##
Ne moremo verjeti, da se začenja izgradnja šmihelskega kompleksa po napačnem vrstnem redu, saj bi bilo razumljivo, da bi se najprej začela dela, ki so vezana na globinske izkope oziroma na izgradnjo parkirne hiše, in šele potem izdelava obvoznice. Očitno imajo občinski možje drugačno taktiko in drugačno zaporedje, ki je obrnjeno na glavo in ne pelje drugam, kakor v izsiljevanje.
Šmihelska obvoznica oz. Ljubenska cesta je le še en dokaz (ne)sposobnosti tistih, ki so zadolženi za pravilno načrtovanje, planiranje, izdelavo projektov, oddajo del po pravilnem zaporedju, ki naj ne bi povzročali dodatnih stroškov, ampak bi jih manjšali že v fazi načrtovanja. Občinska garnitura, ki je delala na obdelavi omenjenega šmihelskega kompleksa od idejnih projektov naprej, je padla na izpitu iz osnov, saj je namenoma??? ali nenamenoma pozabila dati v izdelavo celoten kompleks (obvoznico, parkirno hišo, komunalno infrastrukturo).
Če bi delali pravilno, sedaj ne bi bilo vprašanje finančne konstrukcije pri izgradnji parkirne hiše (PH) in poslovnih objektov v njej, ampak bi imeli pridobljene projekte za izgradnjo PH in poslovnih objektov. Gradnja obeh pa bi se začela sočasno.
Podeljevanje stavbnih pravic kar na vrat na nos je v prid samo mešetarjem in tistim, ki ribarijo v kalnem.
Če se zgodi, da si bo župan vzel pravico podeliti stavbno pravico v svojem imenu, potem je konec z demokracijo in začne se diktat manjšine nad večino, ki dela v prid - komu?
Izgovori, da bo cesta stala več, v kolikor se ne začne z izgradnjo garažne hiše, je postala resnična s prvo lopato, ki so jo zasadili na bodoči obvoznici, vendar so za to krivci na občini in ne verjamemo, da bi za to kdo odgovarjal.
Vrstni red izgradnje šmihelske obvoznice in objektov je zgrešen, kar očitno kaže na sposobnost nekaterih, ki jim itak ni mar, kako se gospodarno posluje. Je to narejeno iz neznanja ali namenoma, ni več važno, ker je DODATNI strošek že narejen.
Zadnje leto se cene znižujejo, tako novo zgrajenih stanovanj, kakor tudi objektov, ki se sedaj gradijo. Zato je podeljevanje stavbnih pravic vnaprej, ne da bi bili izdelani PGD, PZI, na podlagi katerih bi nato občina izvedla javni natečaj in na tej podlagi izbrala najugodnejšega izvajalca 'na ključ', milo rečeno, v prid bodočemu izvajalcu, občina pa bo potegnila kratki konec.
Plačevali bodo ljudje - zakaj? Ker nihče ne opozarja ali zato, ker so premočni, ker so na oblasti in se imajo za nedotakljive?
Tudi sama izbira izvajalcev je v občini dokaj čudna, saj dobivajo dela tudi tiste firme, za katerimi po nekaj letih cesta razpada (novomeška obvoznica). Z občinske strani ni volje ali pa znanja, da bi dokazovali nekvalitetno gradnjo, čeprav se da s preiskavami dokazati kvaliteto gradnje, če je le volja, da ne naštevamo naprej. Kvaliteta izvedbe del pa je za občino glede na videne, že zgrajene infrastrukture, očitno na zadnjem mestu.
Tudi na pravočasno opozarjanje po celotni obnovi Kandijskega mostu se v županovem kabinetu niso niti zganili, kaj šele, da bi strokovna javnost dobila odgovor na opozorila o stanju nosilne konstrukcije.
Po tej poti bi jih še enkrat vprašali naslednje; to kar smo že – pa nismo dobili odgovora: zanima nas, če so pristojni od neodvisne institucije dobili poročilo o stanju jeklene konstrukcije Kandijskega mostu, ki mora biti obvezujoče tako za tistega, ki ga daje, kakor tudi za tistega, ki ga prejema …
Do danes, po petih mesecih, še ni odgovora. Je res tako nepomembno, ali je most v tako slabem stanju, da kliče po obnovi nosilne konstrukcije?
Glede na stanje smatramo, da prevladujejo posamezni interesi, ki niso v prid občank in občanov. Mnenje naj si vsak ustvari sam.
Šmihelska obvoznica je le še en dokaz več, kako se ne sme delati, je pa še čas, da se tudi tu stvari v večji meri uredijo. Predvidevanja občine o stroških gradnje so vsaj za 30% prevelika, v kolikor se zavedamo, da se sedaj prodajajo stanovanja od 700 – 1100 €/m2, kar je veliko manj kot občinska predvidevanja. Da ne omenjamo parkirišč, ki bi morala biti zgrajena do 400 €/m2, kar je že približek sedanjemu stanju na nepremičninskem trgu.
Ravno zaradi tega je potrebno najprej izvesti razpis, na katerem bodo ponujena dela prevzeta po principu izvedbe del 'na ključ'. V tem primeru nihče ne bo ribaril v kalni vodi in izplen bo popolnoma jasen, pregleden, če pa ni projektov, ki bi to omogočili, je pa krivec znan ... To pa že odraža njihovo sposobnost vodenja?
Zdi se nam, da bi bilo to lahko narejeno namenoma, tako, da bi nekdo veliko profitiral, drugi pa izgubil.
Ni čudno, da je, občina tam, kjer je, finančno oslabljena – obubožana. Če pa ima župan toliko korajže, da bo kar sam podelil stavbno pravico, potem se bo tu še kadilo?
Kritika ni zlonamerna, pač pa odraža pomisleke na način dela in vladanje sedanje občinske garniture.
Za strokovno javnost
Milan Samide
Smolenja vas 100
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se