Vaš komentar: Novomeške obvoznice - kdo bo šel okoli riti v žep?


Civilni iniciativi in gospodom županom sosednjih občin, ki se borijo proti vzhodni novomeški obvoznici! Ljudje, ki živijo ob Belokranjski, Levičnikovi in Andrijaničevi cesti, imajo ravno take pravice, kakor Vi gospodje, ki ste pristopili k civilni iniciativi, ali se mogoče motimo?
Ste proti vzhodni obvoznici (VO), hkrati pa trdite, da bi radi živeli v zdravem življenskem okolju. Pravite, da se boste zaradi VO dušili v hrupu in smogu. Gospodje, mar se v hrupu in smogu ne dušimo že sedaj, ko je ob konicah praktično nemogoče priti iz Ločne v Pogance? Ste kdaj vprašali, kakšno izgorevanje je v motorjih, ko za nekaj metrov spelješ in staneš in se cijaziš tudi pol ure na tej relaciji? Ste tako pametni, da bi samo z nekaj popravki to cesto uredili za tranzit? Halo, kje vam je zdrava pamet, dal vas bi ob najhujši prometni gneči in vročini tam stati, me res zanima, koliko časa bi še zagovarjali to, kar sedaj, da ne omenjamo drugih argumentov. Ste bolj pametni od samega papeža. Hvala, tudi jaz in ostali bi radi živeli v zdravem življenskem okolju, vendar vemo, kje so meje.
Z vzhodno obvoznico bi dobili ravno to, za kar se Vi zavzemate: boljše življensko okolje….
S to obvoznico bi se rešili prometni zamaški ob konicah (manj izpušnih plinov, manj hrupa, manj onesnaženja, manj jeze, tekoč promet in, kar je najbolj pomembno, se središče mesta reši tranzita, predvsem tega, ki ga bo vedno bremenil (kamionov, ki vozijo v Revoz, obrtno cono Cikava, na deponijo Leskovec), in ne nazadnje tudi pravi tranzit za Belo krajino).
Predstavniki civilne iniciative, ki so proti umestitvi razvojne osi na vzhodu, niti ne vedo, kaj delajo. Brez strokovne podlage so (a priori) proti vzhodni obvoznici, povezave si zmišljajo po svoje, nekako tako kot: »Naj se svinja po sosedovem zemljišču in ne po mojem«.
Pobudniki, ki se sedaj borijo, da se vzhodne obvoznice ne gradi, nimajo nobenih drugih argumentov, razen tega, da posega v strjena bivalna naselja itd…, kar pa ni res in je še daleč od resnice. Postavljajo se nad stroko, ki je po preučitvi vseh variant zaključila, da je vzhodna obvoznica še najbolj realna in racionalna rešitev tako z okoljevarstvenega, kakor tudi s finančnega vidika, pa tudi z vidika že obstoječe industrije in obrtnih con, ki so locirana na vzhodu, tudi smetišče.
Gospodje s to peticijo enostavno prezrejo, da so na tem planetu tudi drugi ljudje, ki imajo ravno take – iste pravice, za katere se borijo pobudniki "civilne iniciative za ukinitev vzhodne variante". Mar nimajo vsi ljudje na tem planetu oziroma v našem kraju ravno tako enakih pravic? Za civilno iniciativo bo umestitev zahodne obvoznice na ljudi iz G. Kamenc, D. Kamenc, Hudej, Potočne vasi, Muhaberja, Cegelnice, Podbreznika, Groblja, Broda, Škerjanč manj vplivala, če pa so odmiki ceste v večji bližini hiš, kakor v vzhodni varianti, da ne omenjamo neumnega predloga, da Belokranjska, Levičnikova in Adrijaničeva cesta prevzamejo transport vzhodne obvoznice. Skregano z vsako logiko, skregano z zdravim razumom.
Gospodje, zakaj se pa borite za zahodno, če pa že imate obstoječe ceste, ki so bolj pretočne, kakor Belokranjska? Lahko dokažete, da to ni res?
Da ne omenjamo ljudi in družin, ki že nešteto let čakajo, da se Belokranjska cesta razbremeni tovornega prometa, ki sedaj na tak način duši in uničuje njihova življenja s smogom, hrupom in smradom, ki ga ta promet povzroča po Belokranjski, Andrijaničevi in ne vem še kateri cesti, ki ni namenjena za tako veliko obremenitev s transportnim prometom.
Naj gredo gospodje, ki se borijo proti vzhodni obvoznici, na Belokranjsko cesto in do ljudi, ki vsakodnevno živijo ob tej prometnici, in jih prepričajo, da nimajo pravice do boljšega in kakovostnejšega življenja, naj jih prepričajo, da naj bodo veseli smoga, prometa, hrupa in nekvalitetnega bivanja ob tej cesti ...
Pobuda civilne iniciative torej je, da naj promet vzhodne obvoznice prevzamejo že obstoječe ceste, ki pa tudi ob popravkih ne morejo prevzeti tega prometa na dolgi rok. Noben transport se ne bo vršil po zahodni obvoznici do Revoza. Ga ni šoferja, ki bi bil tako neumen, da bi vozil okoli riti v žep. Če bo po vaše, se bodo ti ljudje še naprej dušili v hrupu, smogu, ravno v tem, za kar se Vi zavzemate.
Nihče si nima pravice le-to vzeti v svoje roke, na škodo drugih udeležencev, kot je v tem primeru.
Vsi in vsak ima pravico do kakovostnega bivalnega okolja in ne samo nekateri, ki na zadevo gledajo egoistično, sebično in enostransko in celo brez argumentov stroke, ki naj bi bila merodajna. Nihče nam ne more očitati, da so ljudje tudi na tej vzhodni strani, ki bi se radi peljali tako na levo ali desno brez semaforjev in čakanja v Žabji vasi, ali švercanja čez OMV, da bi prišli do cilja.
Tako imenovana civilna iniciativa nam ne more odrekati ravno tega, za kar se ona zavzema. Gospodje se niti ne zavedajo, kaj vse bi vzhodna obvoznica razbremenila in kaj obremenila, so plusi in minusi. Stroka je dala prednost plusom, CI iz Smolenje vasi pa daje prednost minusom, v smislu določenih interesov….? Strokovne podlage itak nimajo.
Da bi bili konkretni, je vzhodna obvoznica v vseh vidikih boljša kot zahodna, zaradi tega jo je stroka tudi uvrstila na prvo, prioritetno mesto. Ozadje posameznikov je lahko različne narave, zaradi katere hočejo VO črtati.
VO je veliko boljša tako z vidika finančne konstrukcije kakor tudi z okoljevarstvenega vidika oziroma vplivov na okolje, vendar imajo "malarji različne oči".
Da je trasa vzhodne obvoznice projektirana pametno, z minimalnimi vplivi na okolje, je jasno stroki, le posameznikom iz CI ne. Mar zahodna obvoznica ne posega v urbana okolja? Mar niso tam tudi naselja, skozi katere bo šla veliko bližje in, ker ni gozda, bo vpliv na te ljudi katastrofalen? Tu v Smolenji vasi se ponoči sliši vsak kamion, ki prepelje viadukt v Mačkovcu. Ja, zračna linija je problem, če ni gozda, je večji hrup. Gospodje, pojdite na teren, pa boste videli, da je zahodna veliko slabša in nekajkrat dražja. Lahko je biti pameten, če nimaš pojma, če pa se poglobiš v zadevo in jo preučiš, je zadeva taka, kot jo je stroka umestila v prostor, prava in trenutno v danih okoliščinah najboljša.
Gospodje iz CI, prepričajte nas, da nimamo prav.
Prepričajte ljudi ob Belokranjski cesti, pridobite od njih podpise, da se odrekajo "pravici do zdravega življenskega okolja in ohranitve naravne in kulturne dediščine" za vse življenje! Ne samo podpis, na katerega bi se celo jaz kmalu nalimal, ko sem ga dobil pod nos, mnogi niti ne vedo, kaj so podpisali, ste jim razložili posledice vaših prizadevanj? Ne verjamem.
Gospodje, kaj so za Vas ljudje, ki že živijo ob Belokranjski in Adrijaničevi cesti, mogoče manj vredni? Mar niso ravno ti tisti, ki bi si po tolikih letih pa res že zaslužili malo boljšega bivalnega okolja, ki bi ga jim vzhodna obvoznica dejansko prinesla. Po vaše naj še naprej živijo v tako nevzdržnih razmerah in še slabših. Pravite, naj ta cesta prevzame transport vzhodne obvoznice. Ne vem, če ste normalni? Upam, da smo po Ustavi RS vsi enakopravni, zato so vaše zahteve enostranske, zavajajoče in celo uničujoče za okolje in prostor. Gospodje, ste preračunali koliko litrov goriva zgori pred semaforji, ste preračunali, koliko hrupa so ti ljudje ob teh prometnicah še pripravljeni sprejeti? Očitno za vas drugi občani ne obstajajo, očitno je, da imate samo Vi prav, kar pa ne drži in ne sme držati.
Trebanjci so se dolgo kregali in izgubili so vsi in bodo še, kot da se tu ponavlja ista zgodba, samo ne vemo, ali so tudi tu nekateri že pokupili parcele na določenih krajih in bi jih zdaj radi čim prej prodali. Kar se tiče županov sosednjih občin, lahko povem, da je mirnopeška občina že dobila priključek na avtocesto, da je na račun AC dobila krožišče, ki izvajalcem še ni bilo plačano, zato so nekateri že propadli, naj na OMP povedo, koliko jih bo stal izkop obrtne cone, ki je po naših podatkih narejen na račun AC. S tega vidika Mirna Peč z zahodno obvoznico ne pridobi nič. Zelo rad bi vedel, koliko bodo plačali za izkop obrtne cone, ki bo stal cca 10 do 15 mililjonov evrov. Kaj bi pa gospod župan še rad?
Straška občina ima že solidno povezavo, razen tega, da je cesta proti Adriji preozka, za kar niso krivi izvajalci, pač pa projektanti in takrat so bili vsi tiho. Tudi njim zahodna obvoznica ne more prinesti pričakovanega, ker ni povezave naprej do njih.
Kar se tiče žužemberške občine, pa je boljša varianta povezave Žužemberk – Dobrnič – tunel, ki pride ven v Trebnjem pod AC (je tudi premostitev že narejena) ali Dobrnič – Mirna Peč - AC. Ti dve varianti sta najboljši, dokažite, da ni res.
Dolenjske Toplice pa naj se raje borijo za izboljšanje cestne povezave od D. Toplic do Straže, za prvo silo je tam najslabši del – pa še nevaren povrh.
Z okoljevarstvenega vidika si lahko vsak ogleda traso vzhodne obvoznice, ki se v večini odmika od naselij in poteka pretežno v gozdnatem delu tako, da se s tem izboljšuje kvaliteta bivanja za večino, še posebej za ljudi, ki živijo ob Belokranjski in Adrijaničevi in drugih cestah, ki bi jih ta povezava razbremenila. Vzeti moramo tudi vidik celotne trase sever-jug, ki se bo našemu mestu pripojil z vzhodne strani, tako je tudi iz tega vidika umestitev te VO pravilna.
Če te ne bo, ga ni šoferja ali bedaka, ki bi vozil "okoli riti v žep", kar je v tem primeru zahodna obvoznica, če bi hoteli priti v Revoz ali na Cikavo. Sledi, da se z zahodno obvoznico nič ne razbremeni, kar se tiče prometa v samem mestu. Z njo dobimo samo tranzit Ljubljana -Bela krajina, ves ostali promet pa bo še naprej potekal po mestnem jedru, po vaši kulturni dediščini, ki jo menda zagovarjate.
Vsaka trasa ali kar koli, je poseg v prostor, vendar je znanje in razum tisti, ki to zadevo umesti v prostor s čim manjšimi vplivi. Od Vas, ki ste tako proti, bi bilo veliko bolje, če bi to umestitev vzhodne obvoznice v prostor spremljali in jo z argumenti dopolnjevali na način, ki bi bil za ljudi čim bolj spremenljiv. Tudi vi se vozite po tej cesti, stojite v križišču v Žabji vasi, pa ste kdaj videli prižgano svečko, tudi to se bi z obvoznico rešilo. Bog naj vam pomaga, ker tu pri vas razuma ni. Mogoče se motim in vam ta razum dela v osebno ali ne vem kakšno korist?
Brez VO boste še dolgo preklinjali zamaške, za kar si pa boste tudi sami krivi, samo ne mimo črpalke, ali ob koncu službe okrog Špara, pa v gužvo, tudi to bi se z VO rešilo, pa vam ni nič mar. Ste si mogoče ogledali teren? Ni potrebe, sem bil in sem nekaj slikic naredil, za Vas, da vam odprem obzorja, pa lep pozdrav.
Želimo, da nas strokovno ovržete ali da nam dokažete, da mi in drugi ljudje nimamo pravice do zdravega življenskega okolja. Prosimo gospodje, vi, ki nasprotujete vzhodni obvoznici, prepričajte tudi nas! Z argumenti, če jih imate?
Do takrat lepo pozdravljeni!
Kam so nas pripeljale civilne iniciative v Trebnjem vemo, kam nas bo pripeljala CI , ki je proti vzhodni obvoznici v Novem mestu, pa še ne vemo? Upajmo, da bosta razum in stroka odločila pravilno in potrdila vzhodno obvoznico kot prioriteto. V tem smislu, tudi podpiramo župana Mestne občine Novo mesto in vse, ki se trudijo vzhodno obvoznico spraviti v prostor.
Vsem vam hvala.
Za strokovno javnost, Milan Samide, G- 2627
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se