Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Belokranjci želijo vsaj cenejše vinjete, če že ne brezplačnih


21. 3. 2008, 00.00
Posodobljeno
11:08
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

cestninska_postaja_leze.jpg
Rampe bodo kmalu dvignjene, otokov ne bo več sredi septembra ...

##IMAGE-2238106##

Kot je znano, je vlada včeraj potrdila načrt uvedbe vinjet za cestninjenje na slovenskih avtocestah. Vinjete bodo po načrtih zaživele s 1. julijem in veljale za osebne avtomobile, medtem ko bodo tovorna vozila do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja ostala na obstoječem sistemu. Cena letne vinjete bo 55 evrov, polletne pa 35 evrov. Medtem, ko bodo letne vinjete vezane na koledarsko leto, to za polletne vinjete ne bo veljalo; te bodo veljale šest mesecev od nakupa vinjete.

Na obstoječih cestninskih postajah bodo najprej dvignili rampe in omejili hitrost vožnje. Nato pa bodo otoke, ki so v sredini, odstranili. To naj bi naredili do 15. septembra letos in pretočnost naj bi se s tem bistveno povečala. ABC steze, ki se z uvedbo vinjet sproščajo, bodo morda uporabili za tovorna vozila.

Vlada vinjete uvaja za prehodno obdobje, in sicer do uvedbe cestninjenja v prostem prometnem toku s satelitsko tehnologijo. Po načrtih bo za tovorna vozila nad 3,5 tone tovrstno cestninjenje uvedeno do avgusta 2009, za vsa ostala vozila pa do konca leta 2010.

V iniciativni skupini Zares - nova politika Črnomelj menijo, da je sistem vinjet do Belokranjcev nepravičen. ''Ne zdi se nam pošteno, da bomo plačevali isto, kot tisti, ki živijo ob avtocestnem križu, ki je tem krajem prinesel tudi nove razvojne možnosti. V cestno povezovanje Bele krajine z ostalo Slovenijo ni bilo vloženega skorajda nič, zato se nam ne zdi smiselno, da bomo za vožnjo po uničeni cesti od Črnomlja do Ljubljane, kjer bomo na avtocesti le nekaj kilometrov, plačevali tako visoke zneske,''  pravi vodja iniciativne skupine Zares Črnomelj Andrej Matkovič.

Država naj naprej zagotovi vsem delom Slovenije vsaj približno enake cestne povezave, šele nato lahko uvede pavšalno plačevanje uporabe avtocest, do tedaj pa naj čim prej preide na satelitsko cestninjenje, ki je najbolj pravično, še dodaja.

Skrbi pa jih tudi usoda tretje razvojne osi, saj bo sistem vinjet - tako Matkovič - ogrozil normalno financiranje nadaljnje izgradnje prometne infrastrukture.

Ker je uvedba vinjet že postala dejstvo, predlagajo, da Belokranjci te dobijo zastonj ali pa vsaj po nižji ceni.

matkovic.mp3

Andrej Matkovič


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.