© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Izgradnja AC zamuja zaradi dveh lastnikov ali gre le za izgovor?


5. 3. 2009, 00.00
Posodobljeno
06. 03. 2009 · 07:49
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

dars_11.jpg
Arhiv Lokalno.si
Sejna soba na občini Trebnje je bila danes povsem polna.
dars_sestanek.jpg
V Trebnjem je danes padla obljuba DARS-a, da je rok dokončanja dolenjske AC do konca 2009 še mogoče ujeti. A temu cilju grozi več težav, najbolj pereča ta hip sta dve zemljišči.

Na pobudo DARS-a so se danes v Trebnjem sestali predstavniki tako izvajalca gradnje dolenjskega kraka avtoceste kot lokalne skupnosti, saj se je, kot je znano, zataknilo pri dveh nedokončanih odsekih mimo Trebnjega. Predsednik uprave DARS-a Tomislav Nemec je prisotne predvsem zaprosil za pomoč pri dogovorih z dvema lastnikoma zemljišč. ''Po našem akcijskem načrtu je skrajni rok za sporazumni dogovor s tema lastnikoma 15. marec. Od tu naprej vsak dan predstavlja dodatno zamudo in kmalu bomo govorili o letu 2010, ne pa o dokončanju dolenjske avtoceste decembra 2009,'' je povedal Nemec.

Po njegovih besedah je torej še možno, da bi manjkajoča odseka Pluska-Ponikve in Ponikve-Hrastje, ki skupaj predstavljata slabih 15 kilometrov, dokončali do konca letošnjega leta. A le ob pogoju, da v desetih dneh z lastniki dveh zemljišč dosežejo dogovor. Še manj optimističen pa je bil direktor DDC-ja Ljubo Žnidar. Na vprašanje Lokalno.si, ali je v primeru ugodne rešitve spornih zemljišč sploh še možno dokončanje do konca leta, odgovoril: ''Tega zagotovila ne moremo dati, saj je preveliko tveganj, od vremenskih do drugih morebitnih težav pri gradnji, tu gre le za izjemen poseg v prostor. Vendar, če spora z lastniki ne rešimo, je to tveganje še večje.''

O rokih smo torej danes dobili nejasne odgovore. V več kot dvourni razpravi pa so prisotni največ časa namenili prav sporu z lastnikoma zemljišč, manj pa govorili o ostalih težavah, ki prav tako grozijo rokom dokončanja izgradnje. Kot je znano, dolenjski krak avtoceste obsega več kot 104 kilometre, manjkata še omenjena odseka, vsak v izmeri dobrih sedem kilometrov. ''Na celotnem kraku gre za okoli 200 hektarjev zemljišč in 500 različnih lastnikov oz. oškodovancev. Z vsemi smo dosegli sporazumne rešitve, četudi so v posameznih primerih že stekli postopki razlastitve, a smo se potem vseeno dogovorili. Ostala sta še ta dva primera, kjer postopki razlastitve prav tako že tečejo, a bi vseeno radi našli kompromisno rešitev, saj so druge opcije še dolgotrajnejše,'' so obrazložili predstavniki DARS-a in poudarili, da lahko ta težava zadrži ali za nekaj časa celo povsem ustavi gradnjo.

Lastnikov zemljišč na današnjem sestanku ni bilo. Prva parcela se nahaja v občini Trebnje in je v lasti podjetnika Mirka Kovačiča, na srečanju ga je tudi danes zastopal Gorazd Marinček. Za Lokalno.si je povedal, da so sicer blizu dogovora, a da še niso dobili zagotovil o izgradnji nadvoza, ki bi povezal obe njihovi parkirišči, in o pomoči pri pridobitvi gradbenih dovoljenj. Marinček je predlagal, da pogovore nadaljujejo kar po današnjem srečanju. ''Že danes lahko naredimo pet korakov naprej, ne le enega,'' je povedal pred vsemi. Kako se je razpletel ta sestanek, še ni znano.

Še večja težava pa je pri drugem zemljišču, ki pa se nahaja v občini Mirna Peč. Ker je na parceli tudi stanovanjski objekt, v katerem lastniki še živijo, in nekaj drugih objektov, zna biti tudi postopek razlastitve in posledično celo deložacije družine še bolj zapleten. Postopek sicer poteka, a bi tudi v tem primeru predsednik uprave DARS-a Nemec raje videl, da bi z družino Lužar našli sporazumno rešitev. Mirnopeški župan Zvone Lah je pojasnil, da je težava v tem, da bi lastniki radi gradili na njihovi drugi parceli, kjer pa morajo spremeniti namembnost zemljišča iz kmetijskega v gradbeno. Občina je tovrstni prostorski načrt že sprejela in posredovala na okoljsko ministrstvo, a so tudi ti postopki dolgotrajni, če ne celo nemogoči. Poleg tega jih je nemogoče ujeti do 15. marca. Lah še vedno upa, da bi se z lastniki lahko tudi brez tega pogoja dogovorili, da se začasno nekam izselijo in da se lahko gradnja nadaljuje, sicer pa je njihovih pogojev menda še več. ''Z lastnikom in njegovim pooblaščencem ni mogoča nobena komunikacija, prav tako se ne udeležujeta nobenih sestankov, niti tistih ne, za katere sta zahtevala, da se skličejo,'' so v sporočilu za javnost zapisali na DARS-u.

Nad slišanim so bili danes zgroženi skoraj vsi prisotni. V Trebnje je prispelo tudi vseh pet poslancev iz regije, Franci Kek, Renata Brunskole, Ivan Grill, Zvone Lah in Franci Žnidaršič. Slednji je bil še najbolj ogorčen. ''Kako naj mi sedaj uredimo zaplet z lastniki v desetih dnevih, če vam to ni uspelo v letu in pol? Povem vam, da bom v okviru svoje poslanske funkcije naredil vse, kar potrebujete, da so ta avtocesta zgradi. Tudi če boste potrebovali poroštvo za nove kredite. Pri teh lastnikih pa je žal moja poslanska avtoriteta vredna pet dinarjev in nič več. Tu ne gre za nič drugega, kot za denar,'' je rekel DeSUS-ov poslanec iz Trebnjega. Tudi Kek, Brunskoletova in ostali so spraševali, kako lahko konkretno pomagajo, da se zadeve pospešijo, a jasnega odgovora (razen posredovanja pri lastnikih) niso dobili. So pa zatrdili, da so glede te teme - torej nujnosti dokončanja dolenjske avtoceste - povsem enotni.

Vidno nezadovoljen nad slišanim pa je bil tudi direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine Franci Bratkovič. Po uvodni predstavitvi dosedanjih postopkov DARS-a in DDC-ja pri dolenjskem kraku AC, je povedal: ''Ko to poslušam, se vse sliši super, le jaz sem se iz Novega mesta do Trebnjega pripeljal s povprečno hitrostjo 40 km/h.'' Bratkovič je še spomnil, da je sedanja hitra cesta izjemno nevarna in da je terjala več življenj v vseh teh letih odmikanja izgradnje avtoceste, spomnil pa je tudi na konkretno gospodarsko škodo, ki nastaja iz tega naslova. ''V tej državi je ta aparat tako nesposoben, da že leta trasa stoji zaradi dveh posameznikov. Zanima me, kdo je za to odgovoren?'' se je spraševal. Ob tem pa opozoril, da nevzdržne razmere, ki veljajo že desetletja na tem območju, silijo gospodarstvo, da se preseli drugam, kjer je pač boljša logistika. Na to nevarnost je opozorila tudi Brunskoletova in povzela mnenje lokalnega okolja, da so v državi vedno hiteli z drugimi odseki, kot sta v zadnjih letih denimo primorski ali prekmurski krak, seveda na račun dolenjskega.

Navedbe je Tomislav Nemec odločno zanikal in ponovil, da je sredstev za izgradnjo manjkajočih odsekov dovolj, saj so bila predvidena že prej. In da ne bodo našli rešitve, če se bodo med seboj obtoževali tudi za vsa leta nazaj. ''Drugače bi DARS vas lahko vprašal, zakaj se Dolenjci pet let niste znali zmeniti glede trase,'' je še rekel in prejel odgovor Laha, da to nikakor ne drži. ''Nekdo se je odločil tej skupnosti takrat ponuditi tako nemogočo varianto, da jo vsekakor nismo mogli sprejeti. In to je bil le izgovor, da je naš krak zadnji na vrsti. Vse imam dokumentirano in z imeni,'' je zatrdil mirnopeški poslanec.

Da je danes predstavljeni spor z lastnikoma zemljišč prav tako le izgovor DARS-a, da avtocesta ne bo dokončana do (že večkrat zamaknjenega) roka konec leta 2009, je bilo slišati tudi danes. Nemec je to sicer zanikal, ob koncu pa še enkrat zaprosil za pomoč pri urejanju navedenih težav. Predlagal je še, da se v podobni sestavi dobijo čez dva meseca in preverijo, kaj so storile vse vpletene strani in kako poteka dokončanje te najbolj pomembne prometnice za regijo.

dars_nemec_cel.mp3

Tomislav Nemec, predsednik uprave DARS-a


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.