Okoli božiča po Kandijski enosmerno


Odkar so za ves promet zaprli Kandijsko cesto v Novem mestu, Novomeščani in okolišani vsakodnevno doživljajo prometne infarkte. Da ga bo kap, pa je marsikdo izustil, ko je slišal, da bo tako vse do konca maja prihodnje leto. Toliko časa naj bi namreč trajala sicer prepotrebna obnova obremenjene ceste. Po številnih in glasnih očitkih tudi na račun slabega in prepočasnega obveščanja o popolni zapori pomembne novomeške prometne žile so danes na to temo na Rotovžu vendarle sklicali novinarsko konferenco.
Župan Alojz Muhič je uvodoma dal vedeti, da bo slabe volje med Novomeščani zaradi cestnih zapor in obvozov še veliko. Napovedujejo se namreč novi veliki posegi, denimo obnova Belokranjske in Šmarješke ceste, pa gradnja pločnikov na Šentjernejski, gradnja Šmihelske oziroma Ljubenske ceste, medtem ko se dela na Ljubljanski cesti (na novomeški vpadnici z avtoceste) zaključujejo.
Še največ negodovanja pa bo po županovem mnenju pri obnovi prometnega križišča v Žabji vasi. Tudi tam bo potrebna zapora, kdaj, pa je ta trenutek še prezgodaj reči. Gre namreč za državno cesto in investitor, država torej, se šele odloča, ali bo v Žabji vasi križišče ali krožišče.
Novomeška velika pomanjkljivost je seveda obvoznica. Samo severna ne more kaj prida pomagati pri obvozih, vzhodno naj bi Novo mesto po Muhičevih besedah dobilo šele leta 2012. Se je pa novomeški župan spotaknil tudi ob dejstvo, da so ''Novomeščani živčni ob zaporah v mestu, enourne zastoje do Ljubljane pa mirno prenašajo''.
Vodja projekta obnove Kandijske ceste na novomeškem CGP-ju Igor Retelj je danes napovedal, da bodo izmenični enosmerni promet po cesti morda lahko uvedli okoli božiča. Če bo do takrat seveda vreme naklonjeno gradbincem. In če bo šlo vse po najboljšem možnem scenariju, bi lahko bila celotna obnova končana mesec dni prej, kot je načrtovano. V najboljšem primeru torej konec aprila.
Že doslej je imel CGP kar nekaj težav. Na primer z visokimi vodami Krke in Težke vode ob nedavnem deževju, ki je za nekaj dni zamaknilo začetek največjih del na mostu čez potok. Delavci sicer delajo po 12 ur na dan, šest dni v tednu, tudi ob sobotah. Če bo potrebno, bodo delali tudi ponoči in ob nedeljah, tako da se gradnja po maju naj ne bi zavlekla.
Igor Retelj je zavrnil nekatera mnenja, da bi vsaj pešcem morali med obnovo omogočiti prečkanje gradbišča. To po njegovih besedah že zaradi varnosti na gradbišču ni možno, poleg tega bo most čez Težko vodo večji del obnove neprehoden.
Kot je povedal predstavnik projektanta, podjetja GPI, Robert Radakovič, gre zdaj za prvo etapo obnove Kandijske ceste. Druga, ki zajema odsek do Zdravstvenega doma, bo možna šele, ko se bo zgradila nova Ljubenska cesta in bo zdajšnji odcep pri bolnišnici za Šmihel namenjen le še za potrebe znotraj bolnišničnega kompleksa.
Ob obnovi ceste in mosta izvajalec del menja tudi celotno infrastrukturo - kanalizacijo in vodovod (oba morata ob gradnji nemoteno delovati), pa javno razsvetljavo in gradi obojestranski pločnik. ''Na kratkem odseku je še težje več stvari napraviti hkrati in hitro'', opozarja Radakovič.
Naložba bo Mestno občino Novo mesto veljala 170.000 €, ker gre za državno cesto, večji delež odpade na pristojno ministrstvo, in sicer 250.000 €. Od predstavnika Družbe Republike Slovenije za ceste Bojana Paplerja smo danes predvsem slišali, da obnove, tako zelo moteče za vsakodnevno življenje Novomeščanov, ni bilo mogoče izpeljati kako drugače. Tempo pač narekuje državni proračun in natančno določen znesek, ki je na voljo v natančno določenem času.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Igor Retelj o rokih obnove
Bojan Papler o razpisnih pogojih
Robert Radakovič o gradnji na kratkem odseku
Alojz Muhič o novih cestnih gradnjah