Vaš komentar: Razpadajoča novomeška obvoznica


V vsesplošnem pomanjkanju sredstev in obilici težav, ki pestijo novomeško občino, je čas, da vzamemo pod drobnogled tudi kvaliteto izvedenih del posameznih izvajalcev, s katerimi se srečujemo leta in leta. Znano je, da je vlaganje v cestno infrastrukturo eno izmed glavnih investicijskih poglavij, zato nam ne sme biti vseeno, kako so ta sredstva porabljena in kaj za njih dobimo.
Očitno je, da je med glavnimi težavami pri gradnji cestne infrastrukture ravno kvaliteta izvedenih del, kajti težko si predstavljamo, da bi bila obvoznica (Andrijaničeva cesta), ki je bila zgrajena pred osmimi leti, v tako žalostnem stanju, kot je. Že nepoznavalec gradnje cestne infrastrukture bi ugotovil, da so bila dela slabo izvedena, saj so se že po nekaj letih pokazale posledice nekvalitetno opravljenega dela - razpoke, udrtine, drsenje cestišča.
Vzdolžne razpoke so po našem mnenju posledica slabega ustroja ceste, tampona, posteljice in kvalitete asfalta. Zaradi nekvalitetnega materiala, neodpornega na zmrzovanje, druge vremenske vplive ter obremenitev cestišča, so se pojavile vzdolžne razpoke, odmaknjene od robnikov in sredinske črte.
Asfalt izgublja svojo trdoto, spreminja se v drobiž, kvaliteta popravil (zalivanje in frezanje) bo vedno bolj vprašljiva, tako, da bo kmalu potrebno razmišljati o temeljitejši prenovi cestišča, ki pa ne bo poceni. Še posebno za novomeško občino ne, v kolikor preide Andrijaničeva cesta po izgradnji nove, vzhodne obvoznice, v njeno vzdrževalno pristojnost. Stroški obnove bodo enormni!
Zato je zadnji čas je, da novomeška občina pristopi k resnejšemu nadzoru izvedenih del, kakor tudi spremljanju investicij po realizaciji, še posebno na cestnem programu. Tovrstna izvedena dela imajo po Zakonu o gradnji objektov garancijo 10 let, veliko »načete« cestne infrastrukture pa je mlajše in zato bi bilo že z ustreznimi vrtinami in analizo moč dokazati neustreznost vgrajenega materiala ter debelino položenega asfalta.
Posledica poostrene kontrole in nadzora nad deli in izvedbo bodo zagotovo kvalitetnejše ceste, po katerih se vsakodnevno vozimo, da ne omenjamo privarčevanega proračunskega denarja, ki ga s sedanjim načinom dela in odnosom do izvajalcev neodgovorno zapravljamo, v korist podjetij, ki služijo mastne denarce pri izgradnji občinske cestne infrastrukture.
Milan Samide
Svet za komunalo, prostor in ekologijo
Gibanje Slovenska pot
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se