Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Vaša zgodba: Konstrukcija Kandijskega mostu še varna?


10. 9. 2009, 00.00
Posodobljeno
15. 09. 2009 · 10:52
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

kandijskimost_milan_24.jpg
Arhiv Lokalno.si
Foto: Milan Samide
kandijskimost_milan_24.jpg
Pogled od spodaj

Na naslov novice@lokalno.si smo prejeli novo opozorilo glede stanja novomeškega Kandijskega mostu, ki so ga pred kratkim obnovili. Milan Samide pa kljub vsemu tudi tokrat opozarja predvsem na prerjaveno nosilno konstrukcijo:

Glede na predloge, ki se pojavljajo za spremembo prometnega režima v starem mestnem jedru, se pojavlja kar nekaj vprašanj, na katere župan mestne občine Novo mesto ni odgovoril. Javnost ga je s pismom opozorila na nujnost preveritve dejanskega stanja mostu s strani strokovne institucije in na podlagi ocene bi se nato lotili obnove.

V pismu smo jasno opozorili, da je potrebna sanacija celotnega mostu, tako jeklene konstrukcije kakor tudi vozišča in pločnikov.

Še pred sanacijo je bilo javnosti zagotovljeno, da bo narejen strokovni sanacijski program, nas pa sedaj zanima, kakšen je to program, če ni zajel celotnega mostu in zakaj se sedaj pojavljajo predlogi o spremembah prometnega režima v starem mestnem jedru, zakaj, če je most obnovljen?

Tu  gre predvsem za vprašanje varnosti mostu oziroma njegove konstrukcije.

Glede na videno in tudi javno opozorjeno stanje nosilne konstrukcije mostu lahko sklepamo, da tu nekaj zelo »ne štima«.

Na naše pismeno opozorilo kot ponavadi nismo dobili odgovora, so pa  imeli debato o nas. Nihče se nam ni zameril, da bi samo zaradi tega postavljali vprašanja, ki se tičejo varnosti mostu ali objektov. Mislimo, da ima javnost pravico izvedeti, zakaj so se obnovili le pločniki in ne tudi nosilna konstrukcija z zamenjavo prerjavenih vozlišč, saj je bila zadnja sanacija nestrokovna in proti vsem pravilom. 

Če bi nas upoštevali, bi bil most obnovljen kakovostno in strokovno ter za daljši čas.

Sedaj je za kaj takega prepozno in edino, kar občinski oblastni strukturi ostane, je razbremenitev mostu v obliki  spreminjanja prometnega režima, kar je dokaj čudno in tudi nepotrebno. Če pa razmislimo, vidimo, da se bi s spremenjenim režimom razbremenili most za polovico (ker bi promet potekal samo v eni smeri.), mogoče v tem grmu tiči zajec?

To nam daje slutiti, da z mostno konstrukcijo le ni vse tako, kot bi moralo biti, kljub temu, da je bila obljubljena strokovna študija obnove pločnikov na mostu. So mar pozabili na samo konstrukcijo?

Kaj nam bodo lepo obnovljeni pločniki, če pa je nosilna konstrukcija pod vprašajem?

Lepo in pravočasno smo opozorili na naše pomisleke. 

Kaj lahko gospod župan sedaj reče v zagovor, ko je imel za nadzornika zelo ugledno institucijo, katera naj bi pripravila tudi elaborat sanacije. Lahko ta institucija in inženir prevzameta nase vso odgovornost za morebitne posledice, ki izhajajo iz nosilnosti in varnosti v tem stanju konstrukcije mostu z vozlišči, kot je sedaj, ali ne? Lahko javnost dobi taka pismena zagotovila preko medijev ali ne? 

Postavlja se preveč vprašanj glede mostu in drugih investicij. Bilo bi dobro, da bi dobili konkreten odgovor in ne le tisti , »da smo nekompetentni, da so zato nadzorniki…«. Zato pa smo tam, kjer smo.

Za str. javnost Milan Samide
Smolenja vas, Novo mesto


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.