Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Vinjete z letnico 2020 v veljavi le še danes in jutri


STA
30. 1. 2021, 12.00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_zvin__1_.jpg
Veljavnost vinjete za leto 2020 se bo iztekla s ponedeljkom.. (fto: N. J.)
_zvin__2_.jpg
Takšne pa so letošnje ... (foto: Radio 1)

Rumenozelene vinjete z letnico 2020 so veljavne le še do nedelje. S 1. februarjem bodo morala imeti vozila na cestninskih cestah nameščena vinjete z letnico 2021, ki so modrozelene. Te bodo predvidoma tudi zadnje klasične vinjete, saj infrastrukturno ministrstvo decembra načrtuje uvedbo elektronskega cestninjenja tudi za osebna vozila.

Vinjete z letnico 2021 so v prodaji od 1. decembra lani, naprodaj je devet različnih vrst vinjet, cene ostajajo nespremenjene. Za letno vinjeto za osebna vozila je treba tudi tokrat odšteti 110 evrov, za mesečno 30 evrov ter tedensko 15 evrov.

Za kombinirana vozila letna vinjeta še naprej stane 220 evrov, mesečna 60 evrov ter tedenska 30 evrov, za motorna kolesa pa cena letne vinjete ostaja nespremenjena pri 55 evrih. Za polletno bodo morali lastniki motornih koles odšteti 30 evrov, za tedensko pa 7,50 evra.

Decembra so že prodali 132.289 letnih vinjet z letnico 2021, kar je 24 odstotkov manj, kot so decembra 2019 prodali letnih vinjet z letnico 2020. Pri tem je prodaja letnih vinjet za osebna vozila (cestninski razred 2A) upadla za četrtino na 121.674, vinjet za kombije (razred 2B) pa so prodali 10.429, kar je pet odstotkov manj kot decembra predlani. Prodaja letnih vinjet za motorna kolesa (razred 1) je bila manjša za 34 odstotkov, prodali so jih 281.

Prodaja mesečnih vinjet je bila 55 odstotkov manjša od predlanskega decembra. Skupaj so jih prodali 39.897, pri čemer se je za 56 odstotkov zmanjšala prodaja vinjet za osebna vozila (38.305), za 45 odstotkov pa je bila manjša prodaja vinjet za kombije (1592).

Tudi prodaja tedenskih vinjet je bila nižja kot decembra predlani, in sicer za 54 odstotkov.. Pri tem je prodaja vinjet za osebna vozila upadla za 56 odstotkov na 128.767, prodaja vinjet za kombije je padla za 20 odstotkov na 14.230, prodaja vinjet za motorna kolesa pa za 85 odstotkov. Slednjih so prodali 22.

Kot so zapisali na Darsu, je vrednost decembra prodanih vinjet znašala 15,81 milijona evrov in je za 7,11 milijona evrov nižja kot v primerljivem obdobju leta 2019. Razlog za padec prodaje pripisujejo pandemiji covida-19.

Bodo pa vinjete z letnico 2021 zadnje tovrstne, saj ministrstvo za infrastrukturo že decembra načrtuje uvedbo elektronskega cestninjenja tudi za osebna vozila.

Sistem e-vinjet bo v Sloveniji vzpostavil Skytoll

Sistem elektronskega cestninjenja za osebna vozila bo v Sloveniji vzpostavil slovaški Skytoll. Izbiro izvajalca, ki je oddal 15,7 milijona evrov vredno in edino dopustno ponudbo, so danes potrdili nadzorniki Darsa, nanjo pa je še možna pritožba. Uvedba elektronske vinjete je predvidena s 1. decembrom, veljala pa bo eno leto od datuma nakupa.

Na Darsov razpis za vzpostavitev sistema elektronske vinjete, ki naj bi zaživel decembra letos, so se prijavili trije ponudniki, poleg Skytolla še Iskratel v partnerstvu z madžarskim ARH Informatics ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch. Najcenejšo ponudbo v višini 14 milijonov evrov je oddal Iskratel, najvišja pa je bila ponudba konzorcija slovenskih podjetij skupaj z avstrijskim Kapschem v višini 33,4 milijona evrov.

Kot so danes sporočili iz Darsa, ostali dve ponudbi nista izpolnjevali razpisnih pogojev, zato sta bili ocenjeni kot nedopustni. Odločitev o izboru Skytolla, ki so jo danes potrdili Darsovi nadzorniki, so objavili na portalu javnih naročil, nanjo pa je možna pritožba.

Uvedba elektronske različice vinjete je predvidena s 1. decembrom letos, letna vinjeta za 2021 pa bo ostala veljavna do 31. januarja 2022. Po tem datumu vinjeta v fizični obliki ne bo več v veljavi, saj bodo skladno z novelo zakona o cestninjenju, ki jo je državni zbor sprejel oktobra lani, v novem sistemu le še vinjete v elektronski obliki, so pojasnili na Darsu.

Elektronska vinjeta se po vsebini ne bo bistveno razlikovala od zdajšnje vinjete v obliki nalepke, torej tudi v tem primeru ne bo šlo za cestninjenje po prevoženi razdalji. Namesto fizične bo v veljavi vinjeta v elektronski obliki, kar pomeni, da bo v centralni cestninski sistem vnesena registrska številka vozila, za katero bo plačana cestnina.

Letna vinjeta bo veljala eno leto od nakupa. To se razlikuje od sedanjega sistema, kjer velja do 31. januarja v naslednjem letu ne glede na to, kdaj je bila dejansko kupljena. Nakup e-vinjete bo mogoč z mobilno aplikacijo, na spletu ali na dosedanjih prodajnih mestih (bencinski servisi, različni trgovci).

Za vsa vozila nosilnosti do 3,5 tone bodo ostale kategorije vinjet enake: letna, mesečna (oziroma polletna za enosledna motorna vozila) ter tedenska. Ob odjavi vozila iz prometa bo možno pridobiti povračilo neizkoriščene vrednosti letne vinjete, so še zapisali na Darsu.

Slovaško podjetje Skytoll je sistem leta 2010 med drugim vzpostavil tudi v domači državi in ga tudi upravlja. Kot je prejšnji teden poročal Dnevnik, pa na dan prihaja vse več informacij, ki zbujajo dvom tako v reference kot verodostojnost tega ponudnika.

Slovaška revizijska komisija je namreč po navedbah časnika ugotovila, da je sistem, ki ga je na Slovaškem vzpostavil Skytoll, negospodaren in neučinkovit. Skytoll naj bi tako od pobranih cestnin na Slovaškem obdržal skoraj polovico prihodkov od cestnin, poleg tega pa naj bi bil sistem mnogo dražji od vrednosti, ki jo je Skytoll navedel v pogodbi s slovaško avtocestno družbo.

V Skytollu so se na poročanje Dnevnika odzvali s sporočilom za javnost, v katerem so zatrdili, da jamčijo za ceno, ki so jo ponudili za vzpostavitev sistema elektronskih vinjet v Sloveniji, dvomi v to pa da so neupravičeni. Kot je poudaril izvršni direktor Skytolla Matej Okali, so pripravljeni v Sloveniji vzpostaviti cestninski sistem, ki bo v celoti izpolnjeval zahteve iz razpisne dokumentacije. Dodal je, da njihov sistem zagotavlja tudi minimalne obratovalne stroške.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.