Stalna zapora mesta? Kaj če bi kdo vprašal krajane

##IMAGE-3043767##
Cesta krških žrtev (CKŽ) v starem mestnem jedru Krškega je bila v okviru Evropskega tedna mobilnosti (ETM) zaprta od sobote do torka. Za to priložnost so jo preuredili v prostor za druženje in igro, za klepet ob kavi in še kaj. Svetnico Tajano Dvoršek (SMC) zanima, ali se je ta odločitev izkazala za pozitivno in koliko obiskovalcev so zabeležili v tem koncu tedna v starem mestnem jedru, ki so klepetali ob kavici na zaprti ulici.
Še bolj zanimivo bi bilo izvedeti, ali so se pred zaprtjem ulice odgovorni za ta ukrep dogovarjali z obrtniki, ki na tej ulici poslujejo, ali so jih vsaj vprašali za mnenje? Po besedah Dvorškove so Krčanom celo predstavili pester program, ki se je dogajal med zaprtjem ulice in ki je privabil vse te obiskovalce v staro mestno jedro, toda vsi niti niso prejeli obvestila o zapori, tisti, ki pa so ga, jih je zvečine samo razburilo. Tudi navedbe občinarjev, da jim je pomembno, da se ulica v sodelovanju s krajani in KS Krško v prihodnje uredi v prostor, prijeten za bivanje in druženje, je le še prilila olja na ogenj, saj večini prebivalcev starega mestnega jedra in poslovnim subjektom, ki na tem območju delujejo, ta ulica vse to predstavlja že sedaj. Zato se sprašujejo, kakšno ulico si v resnici želijo na občini in kakšne so idejne zasnove za to ulico v prihodnje?
V luči osnutka strategije Krško – pametno mesto (za obdobje 2020–2030), ki naj bi jo sprejemali na naslednji seji, je Dvorškova, ki je gradivo le na hitro preletela, zmotilo že to, da nič natančno določenega ne zajema, kje in kaj. Takoj pa jo je zmotil način – opis slabosti in nevarnosti pri tej strategiji. Pod slabosti avtorji štejejo neizobraženost občanov, zaprtost prebivalstva do novih sodobnih trendov in metod, pod nevarnost pa nezainteresiranost lokalne skupnosti. »Zakaj me je to zmotilo? Ker občani, ki jih nagovarjate, dejansko živijo na teh ulicah in v naseljih in ker njihovo nestrinjanje s predlogi, ki so v večini tik pred realizacijo, ne pomeni neizobraženosti ali pa nezainteresiranosti, še manj zaprtosti, ampak to izhaja iz dejstva, da vedo, da določeni projekti ne bodi dosegli želenega cilja, le obratno, poslabšali bodo obstoječe stanje,« poudarja Tajana Dvoršek. Zato predlaga, da naslednjič, ko se odločijo zapirati staro mestno jedro, pa naj bo to za konec tedna ali pač za vedno, kar večina s strahom pričakuje, najprej naredijo krog peš po njem, vprašajo občane, ki tukaj živijo in delajo, za mnenje in ta mnenja upoštevajo. Naposled si menda na občini želijo urediti prijeten prostor v sodelovanju s krajani, kar pa bo brez krajanov in upoštevanja njihovih želja in predlogov težko izvedljivo.
Njen kolega svetnik Dušan Dornik (SMC) v tej luči sprašuje, kakšna sredstva dobi Občina Krško, če se priključi dnevom brez avtomobila. Ali dobijo denar za kolesarske poti ali drugo športno infrastrukturo? Koliko je Občina Krško pripravljena dati poslovnim subjektom v starem mestnem jedru, ko je bila ulica CKŽ zaprta in imajo poslovni subjekti izgubo? Dornik daje pobudo, da se naslednje leto, 2021, zapre Cesta 4. julija od rondoja do konca ulice proti Brežicam, ker Videm tudi spada v mesto Krško.
Članek je bil objavljen v 42. številki tiskane izdaje Dolenjskega lista 15.oktobra 2020.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se