December na Gimnaziji Brežice


Ekonomska gimnazija na Gimnaziji Brežice je zelo aktivna. To je razvidno tudi iz naslednjih prispevkov njenih dijakov:
Prva slovenska šola v ECB
Dijaki tretjega in četrtega letnika ekonomske gimnazije smo se s profesorji Ireno Papac, Zlato Hribernik in Boštjanom Špilerjem odpravili na strokovno ekskurzijo v Frankfurt na Majni, da bi povezali znanja iz ekonomije, nemščine in geografije. V Nemčiji smo se namestili v hotel. Ko smo zagledali sobe, smo bili vsi prijetno presenečeni, saj so bile čudovite in poslovno urejene. V središču mesta smo prejeli zemljevide in si mesto skupaj ogledali. Obiskali smo Goethejevo hišo, kjer sta nam sošolki povedali nekaj več o Goethejevem življenju. Sprejeli so nas tudi v frankfurtski borzi Deutsche Börse, kjer smo prisluhnili predavanju v angleškem jeziku o borzah in njihovem delovanju, nato pa si v živo ogledali borzno trgovanje z vrednostnimi papirji. Borzni posredniki so sedeli v krogu, vsak je imel vsak vsaj šest ekranov, na katerih je spremljal trgovanje. Naslednji dan smo obiskali nemško centralno banko, kjer nam je uslužbenka v angleškem jeziku predstavila bančni sistem in evro. Ogledali smo si tudi muzej denarja, ki mi je bil zelo zanimiv, saj so bili razstavljeni bankovci in kovanci iz različnih držav, razni rekviziti, na računalnikih pa zanimive igrice o denarju. Po prijaznem sprejemu in vhodni varnostni kontroli v Evropski centralni banki so nas pogostili, nato pa smo prisluhnili predstavitvi banke in denarne politike v slovenščini. Razgovor z uslužbencem je bil zelo prijeten in zanimiv. Naslednji dan smo opazovali promet na frankfurtskem mednarodnem letališču in nadaljevali vožnjo proti Sloveniji, s postankom v Salzburgu. Strokovna ekskurzija nam je bila vsem zelo všeč in zase vem, da sem se veliko naučila. V prihodnje si želim še ponovitve takšne ekskurzije.
Aleksandra Križnik, 3. e
Znamke in dijaki
O industrijski lastnini smo razpravljali pri pouku podjetništva decembra, ko nas je obiskala predstavnica Urada RS za intelektualno lastnino iz Ljubljane. Kot znamka se sme registrirati znak ali kombinacija znakov, ki omogočajo razlikovanje blaga ali storitev enega podjetja od blaga ali storitev drugega podjetja in jih je mogoče grafično prikazati. Izhajala naj bi iz poslanstva, vizije in prepričanj, pri kupcu pa mora vzpodbuditi pozornost in zanimanje. Pravno varstvo znamke traja deset let od datuma vložitve prijave, potem pa jo lahko mnogokrat obnovimo za nova obdobja. Vonjalne znamke se čedalje bolj uveljavljajo, ljudje jih prepoznajo po vonju (npr. embalaža ima vonj po jagodah). Veseli smo, da se je Urad RS za intelektualno lastnino prijazno odzval na naše povabilo.
Natalija Lokar, 4. e
Dijaški radijski oglasi
Pri pouku podjetništva nas je v decembru obiskal prof. dr. Jaka Vadnjal, ki je eden od profesorjev na Fakulteti za podjetništvo Gea College v Ljubljani. Tržno komuniciranje so vse aktivnosti, ki jih podjetje izvaja, da bi vzpostavilo komunikacijo z obstoječimi in potencialnimi strankami, ter je rezultat skupinskega dela strokovnjakov s področij trženja, psihologije, sociologije, komunikologije in grafičnega oblikovanja. Prisluhnili smo zgodbi o Jožetu, ki ni bil uspešen pri prodaji izdelka, saj ga ni oglaševal, kupcev pa o izdelku tudi ni informiral. Razdeljeni v skupine smo sestavljali radijske oglase za izbrane izdelke in storitve. Med ustvarjanjem oglasov smo izvedeli, da najboljši oglasi trajajo okoli 8 sekund, da morajo biti kratki in jedrnati, predvsem pa smo se tudi zelo zabavali.
Jerneja Lovenjak, 4. e
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se