Lokalno.si
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Edinstveno srečanje za boljše vključevanje pacientov v zdravstveni sistem


Ljubinka Počrvina, vodja Oddelka za splošne zadeve SB Novo mesto 
22. 9. 2024, 10.15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

_zzh__1_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_zzh (1)

Na okrogli mizi z naslovom "Skupaj v zdravstvu – več zdravja v skupnosti", ki je potekala ob Dnevu varnosti pacientov 17. septembra 2024 v Splošni bolnišnici Novo mesto, so se zbrali strokovnjaki z različnih področij, vključno z zdravniki, medicinskimi sestrami, socialnimi delavci, predstavniki nevladnih organizacij, bolniških društev, menedžmenta, županom Občine Šmarješke Toplice in podžupanom Mestne občine Novo mesto, ter drugimi predstavniki lokalnih skupnosti.

_zzh__4_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_zzh__5_.jpg
Arhiv Lokalno.si

Dogodek je bil namenjen izboljšanju sodelovanja med pacienti, zdravstvenim osebjem in lokalnimi skupnostmi, z namenom iskanja rešitev za dvig kakovosti zdravstvenih storitev. Udeleženci so dogodek ocenili kot odlično priložnost za izmenjavo mnenj in izkušenj ter poudarili, da so bili slišani in cenjeni.

Okroglo mizo je moderirala doc. dr. Milena Kramar Zupan, direktorica Splošne bolnišnice Novo mesto, ki pod njenim vodstvom stremi k nenehnim izboljšavam v zdravstveni oskrbi in vključevanju pacientov v procese odločanja. Tovrstno sodelovanje z društvi, pacienti in njihovimi svojci je umestila tudi v sam strateški razvoj bolnišnice za obdobje 2024–2034, kar odraža zavezanost k dolgoročnemu izboljševanju kakovosti zdravstvenih storitev in odnosov s skupnostjo.

Delavnica je bila razdeljena na štiri fokusne skupine:

Vključevanje pacientov v odločanje: Udeleženci so poudarili, da aktivno vključevanje pacientov v proces odločanja izboljšuje komunikacijo in povečuje zaupanje v zdravstvene storitve.

Izkušnje in ovire pri vključevanju pacientov: Ugotovljeno je bilo, da sta pomanjkanje časa in ustreznega izobraževanja za zdravstveno osebje ključni oviri pri učinkovitem vključevanju pacientov.

Izobraževanje in usposabljanje zdravstvenega osebja: Poudarjena je bila potreba po stalnem izobraževanju zdravstvenih delavcev za izboljšanje sodelovanja s pacienti ter njihovo aktivno vključevanje v proces obravnave.

Izzivi diagnostike in čakalne dobe: Udeleženci so izpostavili telemedicino kot pomembno rešitev za skrajšanje čakalnih vrst in izboljšanje dostopnosti zdravstvenih storitev.

Cilj delavnice, kot ga je izpostavila mag. Ljubinka Počrvina, je bil preučiti, kako lahko pacienti, njihovi svojci in lokalne skupnosti bolj aktivno sodelujejo pri odločanju o zdravstveni oskrbi ter prispevajo k izboljšanju kakovosti in varnosti zdravstvenih storitev. Med razpravo so bili podani številni konkretni predlogi, ki bodo pripomogli k oblikovanju priporočil za boljšo procesno in integrirano zdravstveno obravnavo v Sloveniji. Izpostavljena je bila tudi potreba po večjem vključevanju pacientov na sistemski ravni, po vzoru držav, kot so Nizozemska, Nemčija in Švedska.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.