DL: Luknjasta cesta Brezova Reber - Prečna - Kdaj bo asfalt zamenjal makadam?

31.7.2023 | 14:10

Luknjasta makadamska cesta proti Brezovi Rebri pred majsko sanacijo - prispevek je bil objavljen v majski številki Dolenjskega lista ... (Foto: Z. S.)

Luknjasta makadamska cesta proti Brezovi Rebri pred majsko sanacijo - prispevek je bil objavljen v majski številki Dolenjskega lista ... (Foto: Z. S.)

Makadamska cesta na Brezovo Reber bila znova polna lukenj – Prebivalci Ajdovške planote razočarani nad vzdrževanjem – Mirnopeška občina pojasnjuje, da cesto redno pregleduje in vzdržuje; težavo predstavljata predvsem deževje in velik tovorni promet

»Ste zelo slabi gospodarji svojega imetja. Če bi se doma tako obnašali, bi že zdavnaj vsi propadli, kajti ne znam si razložiti vaše pasivnosti pri vzdrževanju makadamske ceste na Brezovo Reber. Stanje je spet že približno tri tedne katastrofalno. Prebivalci ajdovške planote smo razočarani,« je v dopisu, ki ga je v začetku letošnjega maja poslal tudi na Občino Mirna Peč, zapisal Zdravko Smrke iz Dolnjega Ajdovca.

Dodal je, da se tamkajšnji prebivalci dnevno vozijo v službo v Novo mesto ter uničujejo svoja vozila in živce, hkrati pa je vožnja na okoli dvokilometrskem makadamskem odseku ceste Brezova Reber–Prečna »že skrajno nevarna, saj se med vožnjo izogibamo jam na cesti in zato prehajamo na nasprotni vozni pas. Tukaj so še veliki kamioni, ki dnevno odvažajo hlodovino … pa nezaščitene bankine in globeli tik ob cesti. Tam, kjer se je že začela pogrezati cesta, ste samo postavili oznake, ampak tudi te opozorilne table so že prevrnjene, odrinjene … Mogoče pa čakate, da boste prevzeli odgovornost med morebitnimi nezgodami, ki na nas prežijo vsak dan med vožnjo po tej cesti.«

KAJ PRAVI OBČINA?

Andrej Kastelic, ki na mirnopeški občinski upravi med drugim skrbi tudi za področje cest, je pojasnil, da je občina s situacijo seznanjena, vendar pa do sredine prejšnjega tedna pogoji za vzdrževanje ceste še niso bili izpolnjenji pogoji. »V udarnih jamah, poškodovano je med 10 in 15 odst. vozišča, se je zadrževala voda, kar pomeni, da bi vloženo delo v krpanje oziroma zasipanje jam s peskom zvodenelo navadno že v nekaj urah. Udarne jame na makadamskem vozišču na cesti z izjemnim tovornim prometom, vključno z letnim izvozom med 16.000 in 20.000 kubičnih metrov lesa, se po vzdrževanju ob neugodnih vremenskih pogojih lahko v nekaj urah ponovno pojavijo v enakem ali večjem obsegu,« je dejal in dodal, da so se v petek že lotili sanacije odseka, a ne zaradi prejetega dopisa, ampak zato, ker je bilo to že nekaj časa naročeno in ker so to dovoljevale vremenske razmere.

Mirnopeška občina je sicer cesto Brezova Reber–Prečna v dolžini okoli treh kilometrov makadamskega vozišča v upravljanje prevzela ob svoji ustanovitvi leta 1999, skupaj s še 100 kilometri drugih cest. Po besedah Kastelica jo vseskozi vzdržujejo z rednimi pregledi, s krpanjem udarnih jam, z dvakratnim letnim navozom materiala in grederiranjem za urejanje sklonov cestišča in odvodnjavanja. »Pred zimo 2022/23 pa je bilo zaradi dolgotrajnejšega deževja, ki je na vozišču povzročilo več poškodb kot običajno, uvedeno še dodatno redno strojno vzdrževanje,« je dodal.

Občina je v letu 2017 prvič analizirala stroške rednega vzdrževanja na omenjeni cesti, ki so brez zimskega vzdrževanja takrat znašali približno 30.000 evrov. To pomeni, da so za cesto, ki predstavlja po dolžini približno tri odstotke vseh kategoriziranih cest občin, namenili približno polovico vsega denarja za redno vzdrževanje cest v tistem letu. »In občina v nadaljevanju obsega vzdrževanja ni zmanjševala, ampak povečevala,« je poudaril in pridal, da se je tudi pri investicijskem vzdrževanju v preteklih letih na preostalih občinskih cestah asfaltiralo manj kot na cesti Prečna–Brezova Reber. »V preteklih nekaj letih sta bila tu asfaltirana dva odseka v skupni dolžini 1.150 metrov, pri tem je vozišče tudi širše od običajne širine cestišča, zaradi obremenjenosti ceste pa je bil vgrajen debelejši sloj asfalta,« je pojasnil Kastelic. Skupni stroški so znašali nekaj več kot 269.000 evrov, pri naložbi pa je občina sodelovala s Slovenskimi državnimi gozdovi. O možnostih nadaljnjih skupnih aktivnosti se z omenjeno družbo pogovarjajo tudi zdaj, saj se pretežni del tovornega prometa na cesti nanaša na izvajanje dejavnosti gospodarjenja z državnimi gozdovi. »Ti se v pretežnem delu nahajajo v sosednjih občinah, čez območje naše občine pa se vrši prevoz lesa.«

PREDNOSTNI VRSTNI RED

Naj dodamo, da je asfaltiranje makadamskega odseka ceste Brezova Reber–Prečna uvrščeno tudi v sam vrh prednostnega vrstnega reda naložb v ceste, ki so bile v preteklosti precej zapostavljene, vendar je obseg del na njej vezan na možnost zagotovitve sofinanciranja. Potrebe, ki jih je veliko, so občinski svetniki pregledali na marčevskem sestanku z občinsko upravo ter na podlagi več dejavnikov, med njimi so tudi gostota prometa, pomembnost, starost in poškodovanost ceste, oblikovali prioritetni seznam. »Za najbolj potrebno se je izkazalo nadaljevanje aktivnosti na projektu širitve in preplastitve ceste Mirna Peč–Malenska vas–Vrhovo, pri čemer se je naložbi med pripravo projekta dodala še predvidena rekonstrukcija odseka Malenska vas–Rogovila. Celotna investicija, ki se bo fazno izvajala več let, je trenutno ocenjena na približno milijon evrov. Med prednostnimi nalogami je tudi preplastitev ceste nad Ivanjo vasjo v smeri Globodola,« je še povedal Andrej Kastelic.

Članek je bil objavljen v 19. številki Dolenjskega lista 11. maja 2023

M. Žnidaršič

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava