DL: Nova doba cvička - Cviček je lahko trendovski

24.8.2023 | 12:30

Domen Gregorič, vodja prenove strategije in identitete cvička (Foto: I. Vidmar)

Domen Gregorič, vodja prenove strategije in identitete cvička (Foto: I. Vidmar)

V Kleti Krško odprli novo poglavje zgodbe o cvičku – Premagati stereotipe – Cviček je z nizko alkoholno stopnjo, nizkimi sladkorji ter z avtohtonostjo in svežino v skladu s sodobnimi trendi

Da so največja cvičkova klet na svetu, se radi pohvalijo v Kleti Krško. Ta naziv prinaša tudi obveznosti in odgovornost. Tudi tega se na koncu Rostoharjeve ulice v Krškem dobro zavedajo in prejšnjo sredo ob 11.23 so odprli novo poglavje zgodbe o cvičku. Prireditev so poimenovali Nova doba cvička, na njej pa so glavni enolog Kleti Krško in direktor Kmetijske zadruge Krško Jure Grubar, Domen Gregorič, vodja prenove strategije in identitete cvička, in Grega Repovž, sommelier in vodja Gostilne Repovž, novosti v svoji cvičkovi zgodbi predstavili v obliki steklenic cvička original in premium.

Njihova zgodba se dobro dopolnjuje z že predstavljenim projektom Tehnološka posodobitev pridelave grozdja in vina za cviček PTP, ki so ga izpeljali strokovnjaki Kmetijsko-gozdarskega zavoda Novo mesto. »Cviček je lahko, pitno in osvežilno vino z nizko vsebnostjo alkohola in sladkorja, kar pomeni tudi nizko kalorično vrednost. Klet Krško je najstarejša proizvajalka cvička in prva klet, ki ga je začela stekleničiti. Združujemo 200 vinogradniških družin, ki za nas pridelujejo grozdje in nas tako oskrbujejo s surovino za izdelavo cvička,« je uvodoma povedal Jure Grubar in opozoril na tradicijo cvička kot vina, ki je zgradilo regijo Dolenjska.

»Nekdaj obilnejši pridelki se danes zmanjšujejo, kar dodatno prispeva k temu, kakšen je cviček danes. Obdelava vinogradov, dosledna predelava in nega bistveno pripomorejo k boljši kakovosti. Z vsemi temi prijemi se je spremenil tudi slog, ki ga prilagajamo sodobnemu pivcu in tudi spreminjajoči se naravi, podnebju,« je o tem, zakaj je cviček danes nekoliko drugačen, kot smo ga bili vajeni v preteklosti, povedal Grubar in dodal, da bodo pridelovalci cvička v prihodnje več pozornosti posvetili tudi pravilniku o cvičku PTP. »Nekoč prenizke stopnje alkohola in ekstraktov ter neharmonične surove kisline so večinoma pozabljene. To je evolucija cvička v zadnjih letih, ki je povsem umestna. S tem, da je cviček premišljeno tehnološko pridelan, povečujemo tudi krog njegovih pivcev in širimo trg, kar nam omogoča preživetje pa tudi naložbe in tehnološko nadgradnjo,« je nadaljeval Grubar.

Jure Grubar, glavni enolog Kleti Krško in direktor Kmetijske zadruge Krško, na predstavitvi nove dobe cvička (Foto: I. Vidmar)

Jure Grubar, glavni enolog Kleti Krško in direktor Kmetijske zadruge Krško, na predstavitvi nove dobe cvička (Foto: I. Vidmar)

»Nekatere težave, ki smo jih opazili pri cvičku, smo morali rešiti in urediti njihov status. Trg je neizprosen in kot tak žal tudi izredno zasičen. Vseeno cviček žanje simpatije različnih generacij in je še vedno tu, kljub svojim večkratnim vzponom in padcem. Njegova prihodnost je zato svetla. Izziv naše generacije smo si zadali tudi v ekipi Kleti Krško in ugotovili, da je cviček lahko izredno osvežilno vino, pitno gladko in tudi všečno aromatično. Trendovsko. S še manj prostega in skupnega žvepla. Torej imamo pred sabo vrhunski pridelek,« je še dodal Jure Grubar in cvičku napovedal svetlo prihodnost.

Domen Gregorič, vodja prenove strategije in identitete cvička, je opozoril na predsodke in stereotipe, povezane s cvičkom, ki jih je treba preseči, če mu želimo zagotoviti ugled in primeren položaj na trgu in v kulinariki. Z besedami osvežilno, sodobno in edinstveno je opredelil izhodiščne lastnosti cvička, s katerimi ta lahko uspešno konkurira na trgu. Temu so prilagodili tudi strategijo promocije in celostno podobo. »Le Dolenjci sami govorimo, da ima cviček slab okus. Kaj to pomeni? Je kisel? Vse je relativno. Bi aperol imel tudi tak sloves, če bi ga delali v Bolgariji, in ne v Italiji? S cvičkom ni nič narobe. Niti kisel ni, le zelo malo ostanka sladkorja ima. Tudi limonada je zelo kisla, če ne dodamo sladkorja. Če o cvičku povprašaš Ljubljančana ali Celjana, bo rekel, da je to nekaj ‘dalenjskega’. Niti naglasiti ne znajo. Da je to Lojze Slak in podobno, bodo rekli. Če pa gremo v Toskano, za chianti ne rečemo, to je pa nekaj ‘taskanskega’. Po eni strani nad cvičkom vihamo nos, po drugi strani pa se ga kar precej spije. Na zabavah ga pijemo. Seveda je cviček dolenjski, a je tudi slovensko vino. Tudi predsodek, da cviček ne more biti sodobno vino, ne velja. Cviček je z nizko alkoholno stopnjo, nizkimi sladkorji ter z avtohtonostjo in svežino v skladu z vsemi trendi in vsekakor je sodobno vino,« Domen Gregorič razmišlja o cvičku in tem, na čem temelji njegova strategija.

Grega Repovž, sommelier in vodja Gostilne Repovž, pa je potrdil, da cviček sodi v skupino vin, ki jih napovedujejo sodobni trendi, in da vsekakor sodi v zgodbo, ki jo z izbiro pijač in jedi pišejo v sodobni kulinariki. Prve steklenice cvička original in premium zdaj čakata še kakšna dva tedna, da se vino v njih primerno uleže, in pripravljene bodo, da jih pošljejo na trg.

Članek je bil objavljen v junijski tiskani številki Dolenjskega lista

I. Vidmar

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava