DL: Obvoznica na Mirni - Zaustavitev gradnje so le govorice

21.8.2023 | 12:15

Župan Mirne Dušan Skerbiš in mag. Štefan Velečič pozorno spremljata gradnjo obvoznice. (Foto: R. N.)

Župan Mirne Dušan Skerbiš in mag. Štefan Velečič pozorno spremljata gradnjo obvoznice. (Foto: R. N.)

Župan Mirne Dušan Skerbiš na sestanku v Ljubljani dobil zagotovilo, da država ne bo zaustavljala gradnje obvoznice – Velečič: To ni nikomur v korist – Novi most čez Zabrščico – Manjka še eno soglasje lastnika zemljišč – V podjetniško-industrijsko cono tudi daljši tovornjaki – Kamniti most ozko prometno grlo

Po podpisu pogodbe za gradnjo mirnske obvoznice so lani vendarle zabrneli gradbeni stroji. O tej težko pričakovani naložbi so Mirnčani sanjali več kot šest desetletij. Danes so že vidni obrisi obvoznice, zgrajeno je prvo krožišče, med občani pa so se v zadnjem času pojavile govorice o zaustavitvi projekta.

Župan Občine Mirna Dušan Skerbiš se je zato takoj dogovoril za sestanek na Direkciji za infrastrukturo, pod okrilje katere sodi naložba. Prejšnjo sredo sta se ga udeležila z mag. Štefanom Velečičem, ki je, ko je bil zaposlen na občini, skrbel za gradnjo obvoznice, po upokojitvi pa z občino pogodbeno sodeluje pri tem projektu. »Sprejel naju je direktor Direkcije za infrastrukturo Bojan Tičar z ekipo. Kot nama je zatrdil, dela tečejo po svoji dinamiki, ki bo odvisna od proračunskih sredstev države. Za zdaj ni videti, da bi dela zaustavili oz. da jih ne bi opravili po dogovoru,« je po sestanku v Ljubljani za Dolenjski list povedal Skerbiš.

»Zagotovila za hitrejše izvajanje del pa nisva dobila. Vsi smo malo neučakani, prej smo vrsto let potrpežljivo čakali na to naložbo, zdaj pa bi radi, da je končana v nekaj mesecih. Lahko se zgodi, da bodo glede na razpoložljiva sredstva v državnem proračunu proti koncu leta pospešili gradnjo, lahko pa se bo zgodilo, da jo bodo za nekaj mesecev podaljšali. Zaustavila se zagotovo ne bo. To ni nikomur v korist, Direkcija za infrastrukturo se zaveda, da se je obvezala prestaviti prometno in ozko cesto skozi središče Mirne,« je dodal Velečič.

NOVI MOST ČEZ ZABRŠČICO

Izbrani izvajalec je najprej zgradil krožišče ob vstopu na Mirno iz trebanjske smeri. S tem so tudi odpravili problematičen dostop tovornjakov z zdajšnje regionalne ceste proti poslovno-industrijski coni na Mirni in obratno. »Sočasno smo uredili tudi vodovod proti Trbincu in na novo asfaltirali cesto. Trenutno tečejo priprave za gradnjo novega mostu čez potok Zabrščica. Dela ne vplivajo na promet, tako da zastojev ni,« je zadovoljen Skerbiš.

Delavci so pripravljali vse potrebno za postavitev novega mostu čez potok Zabrščica. (Foto: R. N.)

Delavci so pripravljali vse potrebno za postavitev novega mostu čez potok Zabrščica. (Foto: R. N.)

MANJKA ŠE ENO SOGLASJE

Pridobljeno in pravnomočno je tudi gradbeno dovoljenje za drugo in del tretje faze. Po besedah župana manjka samo še gradbeno dovoljenje za nekaj manj kot 200 metrov ceste. »Lastnik enega zemljišča še ni dal soglasja za odkup. Država, ki vodi te postopke, se po naših informacijah z lastnikom pogovarja o načinu prodaje. Mislim, da bodo kmalu dosegli dogovor. Sicer bodo verjetno sprožili postopek za razlastitev zemljišča. A tega si nihče ne želi, ta postopek lahko traja in zamakne projekt,« še dodaja župan.

KAMNITI MOST OZKO PROMETNO GRLO

Po državni cesti, ki gre zdaj skozi središče Mirne, vsak dan pelje okoli 8.000 vozil, od tega je približno 2.000 težkih tovornjakov. Kamniti most na Mirni, ki ga je v 18. stoletju za kočije s konjsko vprego dala zgraditi habsburška monarhinja Marija Terezija, je ozko prometno grlo, kjer v jutranji in popoldanski prometni konici pogosto nastajajo daljši zastoji, saj se dva tovornjaka tam ne moreta srečati. Zato si na Mirni že dolgo želijo obvoznico, ki bo razbremenila ozko središče kraja. Po ustanovitvi občine so se zadeve začele premikati naprej. Direkcija za infrastrukturo jim je zaupala in jih pooblastila, da v njenem imenu vodijo vse postopke za čimprejšnjo izpeljavo te naložbe.

Obvoznica bo dolga približno 1.850 metrov, v večjem delu bo šla po ozemlju mirnske občine, približno 450 m pa po sosednji šentrupertski občini. Cesta z robnima pasovoma in bankinama bo široka 8,5 m, v naselju bo tudi pločnik. Zgradili bodo tri krožišča in mostove čez reko Mirno in dva manjša potoka, Zabrščico in Sotlo. Promet po novi obvoznici naj bi stekel v prvi polovici leta 2025.

TUDI DALJŠI TOVORNJAKI

Naložba bo pomembno vplivala tudi na razvoj gospodarstva. Podjetja v industrijski coni na Mirni bodo imela neposreden izvoz na obvoznico. »V poslovno cono bodo lahko prihajali daljši in težji tovornjaki, zdaj so imeli težavo pri zavijanju pri gasilskem domu. Zato eden od obrtnikov ni začel graditi novih prostorov, v katerih načrtuje delavnico za traktorje in tovornjake,« pravi Skerbiš in dodaja, da se tudi drugje polnijo cone, zato je dobra navezava na avtocesto nujno potrebna.

V okviru naložbe bodo poskrbeli za protipoplavno zaščito območja.

Članek je bil objavljen v junijski tiskani številki Dolenjskega lista

Rok Nose

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava