DL: 50 let Tem Čatež - V novi stavbi tudi fitnes in savna

22.12.2023 | 14:50

Okoli 85 odst. njihovih izdelkov je sestavljenih na avtomatiziranih  linijah, pravi direktor TEM Čatež Dejan Bjelobaba (Foto: R. N.)

Okoli 85 odst. njihovih izdelkov je sestavljenih na avtomatiziranih linijah, pravi direktor TEM Čatež Dejan Bjelobaba (Foto: R. N.)

Brez pridnih rok zaposlenih pri nekaterih delih še vedno ne gre. (Foto: R. N.)

Brez pridnih rok zaposlenih pri nekaterih delih še vedno ne gre. (Foto: R. N.)

Stavbo, v kateri so novi poslovno-skladiščni prostori, prekriva bršljan. (Foto: R. N.)

Stavbo, v kateri so novi poslovno-skladiščni prostori, prekriva bršljan. (Foto: R. N.)

Za gradnjo novih poslovno-skladiščnih prostorov odšteli več kot 10 milijonov evrov – Največja naložba v zgodovini podjetja – Dve tretjini izdelkov izvozijo

Vodilni slovenski proizvajalec stikal in vtičnic TEM Čatež letos praznuje 50-letnico delovanja. Direktor podjetja Dejan Bjelobaba pravi, da so v dobri kondiciji, zato optimistično zrejo v prihodnost. Lani so ustvarili rekordnih 24 milijonov evrov prihodkov, letos pa jim kaže, da bodo prodajo svojih izdelkov povečali še za 5 odstotkov.

Začetki podjetja segajo v leto 1973, ko je ljubljanski proizvajalec malih gospodinjskih aparatov Elma na Čatežu ustanovil obrat z osmimi zaposlenimi, ki so za matično podjetje izdelovali elektroinštalacijske polizdelke. Njihova zgodba bi se leta 1996 skoraj končala, saj so se zaradi gospodarske krize in prezadolženosti znašli tik pred stečajem, a so se najbolj črnemu scenariju uspešno izognili.

Vodenje podjetja, ki je imelo 100 zaposlenih, je takrat prevzel 30-letni Andrej Bajuk, ki je imel pogum in vizijo, kako prebroditi težko in zahtevno obdobje. »Mlad in naiven sem stopil pred ljudi, jih nagovoril, saj sem verjel vanje. Skupna volja po delu in moč spreminjati stvari so nas gnali naprej. Zavedal sem se, da za slabo poslovanje ni krivda na strani zaposlenih, marveč vodstvenih ljudi,« je pred dvema letoma v intervjuju za trebanjsko občinsko glasilo povedal Bajuk, ki je v začetku letošnjega leta nepričakovano in veliko prezgodaj umrl.

Pod njegovim vodstvom so pljunili v roke in z novimi pristopi začeli oživljati tovarno, razvijati nove produkte in uvajati modernejše tehnologije. Poplačali so dolgove in ohranili vsa delovna mesta. Od skromnih začetkov so postali vodilno podjetje v regiji na področju proizvodnje električnih stikal in vtičnic ter pripadajočega inštalacijskega materiala.

Ključno vlogo pri uspehu podjetja je imel prav Bajuk, zato je bilo njegovo nenadno slovo za vse zaposlene velik šok. »Bilo je zelo čustveno, ko smo izvedeli žalostno novico. Kljub temu smo morali nadaljevati naprej po začrtani poti in trenutno so letošnji rezultati dobri. Upam, da bo tako tudi v prihodnje,« se nadeja Dejan Bjelobaba, ki je na direktorskem stolčku nasledil Bajuka. Pred tem je bil njegov svetovalec.

TUDI LETOS REKORDNI PRIHODKI

Družba TEM Čatež zadnja leta vseskozi raste. Leta 2019 so ustvarili 17,4 milijona evrov prihodkov, lani pa že okoli 24 milijonov evrov. Pričakujejo, da bo ta številka letos še nekoliko višja. »Pričakujemo 5-odstotno rast; na vseh trgih smo malenkost nad planom. Na letošnje poslovanje so sicer precej vplivali tudi višji stroški električne energije in zvišanje obrestnih mer bank, kajti za nove poslovno-skladiščne prostore smo najeli dolgoročno posojilo,« pravi Bjelobaba.

Tudi dodana vrednost na zaposlenega se v zadnjih letih vseskozi povečuje. Leta 2019 je znašala nekaj manj kot 70.000 evrov, lani pa že 81.000 evrov, kar je krepko nad povprečno dodano vrednostjo na zaposlenega v Sloveniji, ki je lani znašala dobrih 55.000 evrov.

Kakšni so načrti za naprej? Bjelobaba izpostavlja, da se čuti malenkostno ohlajanje gradbenega sektorja. Zadovoljni bodo, če bodo dosegli podobne številke kot letos.

NOVI POSLOVNO-SKLADIŠČNI PROSTORI

Pred dobrim mesecem so končali največjo investicijo v zgodovini podjetja. Za gradnjo novih poslovno-skladiščnih prostorov na Čatežu so odšteli več kot 10 milijonov evrov. »Osem milijonov evrov nas je stala zgradba, preostalo pa oprema. Ko smo leta 2017 zgradili skladišče, smo ocenjevali, da bo to zadostovalo potrebam za nadaljnjih deset let. A ob povečanju prodaje v naslednjih letih smo ugotovili, da nam spet zmanjkuje proizvodnih in skladiščnih prostorov, zato smo šli lani v novo naložbo. Stavba, ki se drži starih skladiščnih prostorov, ima približno 6.000 kvadratnih metrov površin. V kleti so trenutno parkirišča za zaposlene, a če se bo izkazala potreba, lahko prostor v prihodnje uporabimo tudi za proizvodne namene,« razloži Bjelobaba.

Novi objekt, ki je zasnovan po modernih arhitekturnih smernicah, ima ozelenjeno fasado in je že na zunaj nekaj posebnega. Na koncu stavbe so uredili tudi lep prostor, ki spominja na amfiteater, namenjen pa je različnim prireditvam in druženju zaposlenih. Zanje so v notranjosti uredili tudi savno, predvidoma naslednje leto pa bo zaživel še fitnes. V podjetju velik poudarek dajejo temu, da se zaposleni na delu dobro počutijo. »Zaposleni so duša podjetja in so za nas najpomembnejši. Dober delavec mora biti primerno plačan, imeti mora dobre pogoje za delo, prav tako se trudimo, da so odnosi na visoki ravni,« poudarja direktor, ki dodaja, da imajo med delovnim procesom organizirane tudi minute za rekreacijo.

Trenutno je v podjetju zaposlenih 169 ljudi; večina jih prihaja iz Čateža in okoliših krajev v radiju desetih kilometrov. Ker slovijo kot dober delodajalec, se k njim na delo vozijo tudi iz ljubljanskega konca. Povprečna bruto plača je lani znašala nekaj manj kot tri tisoč evrov. Vedno več zaposlujejo inženirjev strojne in elektrosmeri, saj neprestano vlagajo v razvoj novih produktov.

DOMAČI TRG EDEN NAJPOMEMBNEJŠIH

DL: 50 let Tem Čatež - V novi stavbi tudi fitnes in savna

K rasti produktivnosti je v zadnjih letih veliko pripomogla tudi avtomatizacija proizvodnje; okoli 85 odst. njihovih izdelkov je sestavljenih na avtomatiziranih linijah. S tem zagotavljajo tudi višjo kakovost. Letno izdelajo okoli 18 milijonov kosov elektromateriala, od tega največ inštalacijskih stikal in vtičnic.

Navzoči so v 26 državah. Poleg Slovenije, v kateri so lani ustvarili 37 odst. prodaje, so med najpomembnejšimi trgi še: Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Romunija, Kosovo, Srbija, Črna gora, Grčija, Avstrija, Italija. Vedno več prodajo tudi v nekaterih afriških državah, in sicer v Maroku, Libiji, Senegalu, na Slonokoščeni obali, v Kongu.

Njihovi glavni kupci so specializirani trgovci z elektro- in gradbenim materialom, ki poleg zanesljivosti in kakovosti izdelkov cenijo zlasti preprosto možnost vgradnje. »Na domačem trgu imamo znanje in zaupanje dolgoletnih naročnikov. Znani smo tudi po tem, da zaradi lastne distribucije izdelek do prodajnih mest dostavimo v 24 urah. Tega naša konkurenca ni zmožna zagotavljati,« poudarja Bjelobaba.

Vseskozi sledijo trendom ter se prilagajajo potrebam in željam kupcev. Med drugim za hotele na okrasne okvirje stikal z laserjem tiskajo različne napise in dekoracije. Tudi tako pridejo do novih poslov.

Članek je bil objavljen v novembrski tiskani številki Dolenjskega lista

Rok Nose

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava